A A+ A++

Kraków, Trójmiasto, Szczecin, a ostatnio także Poznań i Warszawa – coraz więcej miast decyduje się udostępnić buspasy motocyklistom. Wciąż jednak są miejsca, które opierają się ogólnemu trendowi.

Buspas, z założenia, jest pasem ruchu wydzielonym do użytku przez pojazdy komunikacji zbiorowej. Dzięki temu, że ruch jest na nich mocno ograniczony, autobusy nie stoją w korkach z prywatnymi pojazdami.

NAS Analytics TAG

Z możliwości jazdy po buspasach korzystają także pojazdy uprzywilejowane, taksówki, pojazdy elektryczne, a od pewnego czasu także motocykle. uzasadnienie jest proste – zwinność motocykli umożliwia sprawne poruszanie się po pasach przeznaczonych dla autobusów, bez zakłócania płynności ruchu.

Badania prowadzone w tym zakresie, a przede wszystkim obserwacje prowadzone w miastach, gdzie wprowadzono taką zasadę pokazują, że motocykliści na buspasach oznaczają mniejsze korki i większe bezpieczeństwo.

Legalnie po buspasach można motocyklem poruszać się tutaj:

  • Kraków
  • Bydgoszcz
  • Łódź
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Rzeszów
  • Warszawa (od 1 kwietnia 2020)
  • Wrocław (tylko klasyczne buspasy, bez torowiska)
  • Poznań
  • Kielce

Tutaj motocyklistom nie wolno korzystać z buspasów:

  • Lublin
  • Białystok
  • Olsztyn
  • Toruń
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRusza wystawa poświęcona Triumphowi Daytonie
Następny artykułWielkie Wyprawy. Wojtek Kukuczka syn wybitnego himalaisty