Tadeusz Jelec nie kryje zadowolenia. „To polski samochód, którego wielu ludzi od dawna oczekiwało. To nie jest polonez, to nie jest syrenka. To coś, co jest oparte na najnowszej technologii” – mówi projektant, który przez kilkadziesiąt lat czuwał nad wyglądem wnętrz i nadwozi Jaguarów. Podkreśla, że auto zostało stworzone głównie przez polski zespół przy współpracy z włoską firmą Torino Design.
Mieszczące się w Turynie studio projektowe prowadzone jest przez doświadczonych specjalistów. Od momentu założenia w 2006 roku wspierało realizację około 300 modeli dla najsłynniejszych marek świata, m.in. BMW, Ferrari, Suzuki i Scanii. Ostatnio skupia się na tworzeniu koncepcji pojazdów elektrycznych, w których dostrzega przyszłość motoryzacji.
„Za każdym razem, kiedy tworzymy projekt, nie projektujemy samochodu, który sobie wymarzyliśmy. Staramy się poznać mentalność i filozofię klienta, ponieważ na tym polega nowoczesny sposób przygotowywania projektu. Podążamy za marzeniami klientów, a nie za własnymi” – mówi Roberto Piatti, prezes i dyrektor zarządzający Torino Design.
Celem całego polsko-włoskiego zespołu było stworzenie auta rodzinnego, którego wygląd będzie budzić sympatię i jednocześnie asertywnego, dynamicznego. „Samochodu, którego właściciel będzie dumny z faktu jego posiadania” – podkreśla Tadeusz Jelec.
Tworzone z ElectroMobility Poland auto będzie miało napęd elektryczny, co wpłynie też na proces jego tworzenia. „Emocje od zawsze odgrywały rolę w sprzedaży samochodów. Dziś, dzięki elektromobilności, mamy szansę na stworzenie nowego podejścia do projektowania aut. Naszym celem było przekazanie emocji związanych z nową odsłoną nowoczesności, w której samochód z radością zaprasza pasażera i jednocześnie chroni środowisko” – opowiada Giuliano Biasio, dyrektor kreatywny Torino Design.
ElectroMobility Poland to firma założona w 2016 roku przez cztery państwowe firmy z branży paliwowej: Tauron, PGE, Energię, Eneę. Jej celem jest stworzenie od postaw pierwszej polskiej marki samochodów elektrycznych. „Zmiany w świecie motoryzacji, odchodzenie od silnika spalinowego, zastępowanie go silnikiem elektrycznym, to prawdziwa rewolucja. Najwięksi gracze tracą część swoich przewag konkurencyjnych. Jest to, więc najlepszy moment dla nowego gracza na to, by zbudować produkt i swoją pozycje na rynku” – wyjaśnia Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
Na razie powstają dwa prototypy nowego samochodu w wersji hatchback i SUV. „Prototypy demonstracyjne pokazują kluczowe atrybuty samochodu, nad którym pracujemy. Będzie się już można przekonać, jaka jest przestronność wnętrza, jak wygodnie będzie w tym samochodzie usiąść, jaką mamy propozycję, jeśli chodzi o interfejs użytkownika oraz jaka jest przestronność bagażnika. Stawiamy na cechy rodzinne i uniwersalność aut” – opowiada Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu ElectroMobility Poland.
Prototypy te zostaną zaprezentowane w połowie tego roku. „Tak jak Czesi mają swoją Skodę, Rumuni Dacię, jestem przekonany, że za kilka lat w Polsce będziemy dumni z nowej marki motoryzacyjnej” – zapewnia Piotr Zaremba.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS