A A+ A++

Organami Szkoły są:

1) Dyrektor,
2) Rada Pedagogiczna,
3) Samorząd Uczniowski,
4) Rada Rodziców.

Do obowiązków Dyrektora w szczególności należy:
1) kierowanie Szkołą i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego,
3) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę,
4) prowadzenie polityki kadrowej,
5) przewodniczenie Radzie Pedagogicznej,
6) sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków do harmonijnego rozwoju,
7) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
8) dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Szkoły,
9) pełnienie funkcji kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole pracowników pedagogicznych i administracyjno-obsługowych
10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

Rada Pedagogiczna w ramach kompetencji stanowiących:
1) podejmuje uchwały w sprawie klasyfikacji i promocji uczniów Szkoły;
2) podejmuje decyzje o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zgody rodziców;
3) może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny na prośbę ucznia lub jego rodziców nie klasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na zajęcia edukacyjne w szkolnym planie nauczania;
4) może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych;
5) zatwierdza plan pracy Szkoły na każdy rok szkolny;
6) podejmuje uchwały w sprawie innowacji;
7) podejmuje uchwały w sprawie wniosku do Kuratora o przeniesienie ucznia do innej szkoły;
8) ustala organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli;
9) uchwala Statut Szkoły i wprowadzane zmiany (nowelizacje) do Statutu;
10) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad Szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy Szkoły.

Rada Pedagogiczna w ramach kompetencji opiniujących:
1) opiniuje programy z zakresu kształcenia ogólnego przed dopuszczeniem do użytku szkolnego;
2) wskazuje sposób dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do rodzaju niepełnosprawności lub indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia uwzględniając posiadane przez ucznia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
3) opiniuje wniosek do poradni psychologiczno –pedagogicznej o zdiagnozowanie przyczyn trudności w nauce u uczniów, którzy nie posiadają wcześniej wydanej opinii w trakcie nauki w szkole podstawowej;
4) opiniuje projekt innowacji do realizacji w Szkole;
5) opiniuje programy z zakresu kształcenia ogólnego przed dopuszczeniem do użytku szkolnego;
6) opiniuje organizacje pracy Szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych;
7) opiniuje propozycje Dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac wramach wynagrodzenia zasadniczego oraz w ramach godzin ponadwymiarowych;
8) opiniuje wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
9) opiniuje projekt finansowy Szkoły;
10) opiniuje wniosek o nagrodę Kuratora Oświaty dla Dyrektora;
11) opiniuje podjęcie działalności stowarzyszeń, wolontariuszy oraz innych organizacji, których celem statutowym jest działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza;
12) wydaje opinie na okoliczność przedłużenia powierzenia stanowiska Dyrektora;
13) opiniuje pracę Dyrektora przy ustalaniu jego oceny pracy;
14) opiniuje formy realizacji 2 godzin wychowania fizycznego;
15) opiniuje kandydatów na stanowisko Wicedyrektora lub inne pedagogiczne stanowiska kierownicze;

Rada Pedagogiczna podejmuje swoje decyzje w formie uchwał. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. Nauczyciele są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników Szkoły. Rada Pedagogiczna uchwala regulamin swojej działalności. Kompetencje i zadania Rady Pedagogicznej wynikają z Ustawy o systemie oświaty, rozporządzeń wykonawczych, niniejszego Statutu i Regulaminu Rady Pedagogicznej.

Rada Rodziców jest kolegialnym organem Szkoły. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców uczniów przed innymi organami Szkoły. W skład Rady Rodziców wchodzi jeden przedstawiciel rodziców z każdego oddziału szkolnego wchodzącego w skład Szkoły. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie Szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia jej statutowej działalności. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców uczniów i uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych szkoły, działając w oparciu o zapisy Ustawy o systemie oświaty, przepisy wykonawcze i Regulamin Rady Rodziców.

W Szkole działa Samorząd Uczniowski, zwany dalej Samorządem. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organy Samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów. Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Regulamin Samorządu nie może być sprzeczny ze Statutem Szkoły. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
a) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
b) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
c) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
d) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
e) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem;
f) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu;
g) opiniowania organizacji Szkoły, a szczególności dni wolnych od zajęć.

Samorząd ma prawo składać zapytania w sprawie szkolnej każdemu organowi Szkoły. Podmiot, do którego Samorząd skierował zapytanie lub wniosek, winien ustosunkować się do treści zapytania lub wniosku w ciągu najpóźniej 14 dni. Sprawy pilne wymagają odpowiedzi niezwłocznej. Samorząd ma prawo opiniować, na wniosek Dyrektora – pracę nauczycieli Szkoły, dla których Dyrektor dokonuje oceny ich pracy zawodowej. Uczniowie mają prawo odwołać organy Samorządu na wniosek podpisany przez 20% uczniów Szkoły. W razie zaistnienia sytuacji opisanej w powyżej stosuje się następującą procedurę:
a) wniosek poparty przez stosowną liczbę uczniów – wraz z propozycjami kandydatów do objęcia stanowisk w organach Samorządu – wnioskodawcy przedkładają Dyrektorowi;
b) Dyrektor może podjąć się mediacji w celu zażegnania sporu wynikłego wśród uczniów; może to zadanie zlecić opiekunom Samorządu lub nauczycielom pełniącym funkcje kierownicze w Szkole;
c) jeśli sporu nie udało się zażegnać, ogłasza się wybory nowych organów Samorządu;
d) wybory winny się odbyć w ciągu dwóch tygodni od ich ogłoszenia;
e) regulacje dotyczące zwyczajnego wyboru organów Samorządu obowiązujące w Szkole stosuje się odpowiednio.

Dyrektor    dr Artur Matkowski

Wicedyrektor    mgr inż. Barbara Łabowska

Sekretariat szkoły: inspektor –  mgr Katarzyna Konarska, referent – mgr Małgorzata Nowakowska

Kadra nauczycielska – rok szkolny 2019/2020

Język polski

mgr Joanna Koncewicz

mgr Marta Mysiorek

Język angielski

mgr Joanna Koncewicz

mgr Małgorzata Polczewska

mgr  Izabela Szymszon

Język niemiecki

mgr Agnieszka Długokęcka-Kardaś

mgr Marta Mysiorek

Historia

mgr Elżbieta Kozak

Wiedza o społeczeństwie

mgr Elżbieta Kozak

Matematyka

mgr Tomasz Kołotyło

mgr Anna Słabowska

Fizyka

mgr Arkadiusz Pastucha

Chemia

mgr inż. Urszula Masiowska

Biologia

mgr inż.Urszula Masiowska

Geografia

mgr Elżbieta Kozak

Technika

mgr Tomasz Kołotyło

Plastyka

mgr Ludmiła Selizar

Muzyka

mgr Marcin Mysiorek

Informatyka

mgr inż. Barbara Łabowska

mgr Arkadiusz Pastucha

Edukacja wczesnoszkolna

Anna Piasta

mgr Michalina Kochan-Tomaszewska

mgr Anna Bień

mgr Iwona Brzezińska

mgr Aleksandra Piechowicz

mgr Anna Stępak

Edukacja dla bezpieczeństwa

mgr Tomasz Kołotyło

Religia

mgr Elżbieta Wodziana

Wychowanie do życia w rodzinie

mgr Izabela Szymszon

Wychowanie fizyczne

mgr Wojciech Chwiołka

mgr Marzena Troska

Informatyka nauczana dwujęzycznie

mgr inż. Barbara Łabowska

Biologia nauczana dwujęzycznie

mgr Izabela Szymszon

Geografia nauczana dwujęzycznie

mgr Małgorzata Polczewska

Doradztwo zawodowe

mgr Aneta Świlak

Psycholog/pedagog

mgr Katarzyna Dudziec

Pedagog

mgr Katarzyna Jagielska

Logopedia

mgr Magdalena Gawlak

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOgłoszenie o I publicznym przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości w Namysłowie (dz. 12/35)
Następny artykułOgłoszenie konkursu na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych