A A+ A++

Czteroosobowy zespół miejskich urzędników ma koordynować prace związane z czystością, porządkiem i zielenią w mieście.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Pracownicy wydziałów gospodarki komunalnej i ochrony środowiska łączą siły. Na początku lutego, prezydent powołał zespół ds. utrzymania czystości, porządku i zieleni na terenie miasta. W jego skład weszli: Piotr Michalak – przewodniczący, Karolina Wojnicz, Marta Szymańska i Jakub Grzywacz.

Zadaniem zespołu jest opracowanie spójnej, długoterminowej strategii dotyczącej utrzymania porządku, czystości i zieleni na terenie miasta. Potem będzie odpowiedzialny za realizację tych założeń i koordynowanie prac porządkowych oraz prac w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni. Tyle dowiedzieliśmy się z podpisanego przez prezydenta zarządzenia, a jak ma to wyglądać w praktyce?

Miasto ma już zawarte na ten rok umowy z firmami na utrzymanie czystości oraz utrzymanie i pielęgnację drzew. Powołany przez prezydenta zespół będzie te prace nadzorował i kontrolował oraz, co ważne koordynował prace z zakresu zieleni i sprzątania, tak aby ekipy nie wchodziły sobie w drogę, a raczej pomagały sobie.

– Jesteśmy również po rozmowach z architektem krajobrazu i będziemy ogłaszali postępowanie na opracowanie projektu zagospodarowania zieleni na terenie miasta, dla jego kluczowych obszarów, skwerów, rond. Chcemy, aby te działania były prowadzone w oparciu o plan, koncepcję. Abyśmy na podstawie tego dokumentu mogli zlecić prace czy kupować rośliny do zasadzeń – mówi Piotr Michalak, przewodniczący zespołu ds.utrzymania czystości, porządku i zieleni na terenach miasta.

Wraz z nadejściem wiosny na terenie miasta ruszą intensywne prace porządkowe. W pierwszej kolejności obejmą one te miejsca, które 1 marca podczas tegorocznych obchodów Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych odwiedzą zaproszeni goście i mieszkańcy.

Niewykluczone, że już od tego tygodnia będą sadzone cebulki, a potem w wielu miejscach w Otwocku zobaczymy tulipany. Do 10 kwietnia m.in. mają być pozamiatane miejskie ulice. Wiele prac również jest prowadzonych na bieżąco. – Wszystkie kosze są wybierane trzy razy w tygodniu, sprzątane są także nawierzchnie ulic i skwery, także w oparciu o zgłoszenia mieszkańców i o to, co sami zobaczymy podczas objazdów miasta – mówi Michalak.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł5 edycja Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego
Następny artykułInstaTrójmiasto: kayleen_beauty