A A+ A++

“PB”: serwisanci hybryd i e-aut powinni mieć uprawnienia SEP

24.02.2020r. 06:29


Osoby naprawiające samochody hybrydowe i elektryczne powinny mieć uprawnienia do prowadzenia prac przy urządzeniach pracujących pod napięciem do 1 kV – zwraca uwagę “Pulsie Biznesu”.


Akumulatory w samochodach elektrycznych mają napięcie znamionowe od 350 do 400 V.

Gazeta przypomina, że uprawnienia do prowadzenia prac przy urządzeniach pracujących pod napięciem do 1 kV wydawane są przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich, a w czasie pracy osoba z takimi uprawnieniami powinna nosić ubranie ochronne, czyli rękawice izolujące, okulary i buty oraz kask. Jednocześnie pozostali pracownicy warsztatu powinni być poinformowani o pracach prowadzonych w tym czasie przy pojazdach elektrycznych, czyli miejsce pracy powinno być odpowiednio oznakowane poprzez pachołki i poziome znaki ostrzegawcze.

“Puls Biznesu” zwraca też uwagę, że podobny problem dotyczy Stacji Kontroli Pojazdów i zapewnienia bezpieczeństwa pracujących w nim diagnostów, do czego konieczne jest wyposażenie stacji w dodatkowy sprzęt.

– Obecnie przegląd hybrydy czy elektryka prawie nie różni się od tego dla aut spalinowych, co rodzi potencjalne niebezpieczeństwo. Stacje kontroli pojazdów nie są przygotowane na badania tego typu pojazdów, wielu diagnostów nierzadko pracuje samodzielnie, co zwiększa ryzyko, a dodatkowo niewielu z nich ma dostateczną wiedzę o udzielaniu pierwszej pomocy w przypadku porażenia prądem elektrycznym – mówi cytowany przez “Puls Biznesu” Robert Feruś, specjalista ds. elektromobilności z firmy Inter Cars.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPonad 230 interwencji straży po wichurach w regionie
Następny artykuł“To jest chore” – Kabaret Młodych Panów