Microsoft chce opatentować podłogę. Nie dosłownie, chodzi o specjalną matę do grania w wirtualnej rzeczywistości.
Specjalna mata, którą chce opatentować Microsoft ma być wykorzystywana jako feedback dla gracza (będzie wibrować, prawdopodobnie tylko w miejscach, w których stopy stykają się z jej powierzchnią) oraz jako granica dla pola rozgrywki.
System rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości Steam VR tworzy wirtualną siatkę, która wyznacza teren gry i pokazuje się graczowi jako białe linie w świecie gry. Takie rozwiązanie częściowo chroni przed uderzeniem w meble ale psuje też wrażenie immersji, gdy białe linie ukazują się nagle w świecie gry.
Microsoft chce podejść do kwestii pola zabawy w VR inaczej, właśnie za sprawą wibrującej maty, która będzie jednocześnie wyznaczać strefę grania w wirtualnej rzeczywistości. Zgodnie z wnioskiem patentowym specjalna mata współpracowałaby z zestawem gogli VR, dzięki czemu rozgrywka miałaby być bardziej płynna.
Mata Microsoftu do VR miała by być łatwa do dopasowania do różnych rozmiarów pomieszczeń. Ma być ona składana z łatwych do połączenia, mniejszych paneli.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS