Udostępnij na Facebook
20.02.2020 11:30, autor: Paweł Kwiatkowski, wyświetleń: 1009
Tajemnica dobrej przyczepności W11 ujrzała światło dzienne.
Dzięki F1TV dostaliśmy niewątpliwą okazję na podejrzenie pracy zespołów podczas testów. Przy okazji odkryto jeden z większych sekretów Mercedesa przygotowanych na zbliżający się sezon – AKTYWNA REGULACJA GEOMETRII KÓŁ.
Na załączonym filmie widać, że Lewis Hamilton przyciąga i odsuwa od siebie kierownicę, a w tym samym czasie przednie koła zmieniają kąt natarcia.
Pytanie, na ile taka ingerencja w zawieszenie i układ kierowniczy jest dozwolona, i czy inne zespoły także pracują w tym kierunku.
[AKTUALIZACJA]
20.02.2020 12:00
System wydaje się być w pełni konfigurowalny, ponieważ nie wydaje się, aby był aktywny podczas wszystkich okrążeń.
Mercedes potwierdził, że system jest związany z trybem kierowania, który zespół ocenia podczas przedsezonowych testów, chociaż nie podano dalszych szczegółów wyjaśniających sposobu działania i celu przeprowadzanego testu.
Rozwiązanie może być nielegalne [artykuł 10.2.1 regulaminu technicznego] i Mercedes po prostu próbuje wprowadzić w szeregach rywali zamieszanie lub wypróbować granicę tolerancji sędziów FIA.
Faktem jest, zespoły mogą w trakcie testów używać części i systemów bez weryfikowania ich pod kątem legalności.
Przepis 10.2.1 RT może zostać ominięty lub zanegowany przez fakt, że ma zastosowanie tylko wtedy, gdy kierownica jest w ruchu, a przepisy nie określają jednoznacznie jaki to ma być ruch – obracanie kierownicą prawo/lewo, czy ruch w przód i w tył.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS