A A+ A++

Z inicjatywy dyrektor PNT- Agnieszki Pietrowicz, 19 lutego, obyło się szkolenie pt. Elektromobilność w praktyce. Certyfikowane szkolenie PSPA realizowane było w ramach ogólnopolskiej akcji informacyjnej.

22 lutego 2018 r. weszła w życie ustawa z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Nakazuje ona samorządom (z wyłączeniem gmin i powiatów, których liczba mieszkańców nie przekracza 50 000) zapewnić 30% udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej publicznej flocie oraz min. 30% udziału autobusów zeroemisyjnych (transport publiczny).
Ponadto, co 36 miesięcy samorządy zobowiązane są do przeprowadzania m.in. analizy kosztów i korzyści wynikających ze świadczenia usług komunikacji miejskiej za pomocą autobusów zeroemisyjnych.

— Organizowane przez nas, razem z PSPA, szkolenie ma przybliżyć uczestnikom dostępne na rynku skuteczne i innowacyjne rozwiązania z zakresu zero i niskoemisyjnego transportu — mówi Agnieszka Pietrowicz i dodaje — to także odpowiedzialność za środowisko, które jest zanieczyszczane przez emisję CO2.

Celem bezpłatnych szkoleń organizowanych przez PSPA było przedstawienie realnych rozwiązań w zakresie planowania infrastruktury i rozwoju flot zeroemisyjnych oraz realizacja wymogów w zakresie podmiotów niepublicznych wykonujących zadania publiczne zlecone przez JST.

Eksperci PSPA, praktycy i konsultanci ze specjalistycznym doświadczeniem sektorowym i wiedzą zdobytą w branży, w przystępny sposób zaprezentowali w trakcie szkolenia efektywne sposoby wdrażania ustawowych zapisów w ramach dostępnych na rynku rozwiązań. Prelegenci omówili wszystkie aspekty praktyczne, z którymi stykają się podmioty funkcjonujące na rynku – od technologii, przez zawiłości prawne i interpretacyjne, po kwestie społeczne.

Uczestnicy mieli także okazję przetestować różne marki elektrycznych samochodów. Jazdę próbną można było odbyć autami z grupy Volkswagen, Renault, Toyoty czy Nissana.

Z ustawy:
Art. 68. 2. Jednostka samorządu terytorialnego zapewnia, aby udział pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów, od dnia 1 stycznia 2020 r., wynosił 10%.
3. Jednostka samorządu terytorialnego, od dnia 1 stycznia 2020 r., wykonuje zadanie lub zleca wykonywanie zadania publicznego podmiotowi, którego udział pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów przy wykonywaniu tego zadania wynosi 10%.  4. Jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 36 ust. 1, zapewnia udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów wynoszący:
1) 5% – od dnia 1 stycznia 2021 r.;
2) 10% – od dnia 1 stycznia 2023 r.;
3) 20% – od dnia 1 stycznia 2025 r.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPelikan-2007 skutecznie pracuje nad formą
Następny artykułPolicja Bielsko-Biała: Bezpieczeństwo pieszych – zależy także od pieszych