Władzom Augustowa udało się przedstawić nowy wariant przebiegu południowo-wschodniej obwodnicy miasta, który będzie wzięty pod uwagę w pracach przygotowawczych tej inwestycji.
Południowo-wschodnia obwodnica Augustowa jest wśród pięciu obwodnic, które mają powstać na drogach krajowych w Podlaskiem w ramach przedstawionego ostatnio przez rząd planu budowy stu obwodnic w Polsce.
W grudniu ub.r. białostocka GDDKiA podpisała z firmą Value Engineering umowę ws. opracowania Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowe z elementami koncepcji programowej, m.in. z analizą i prognozą ruchu, materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz dokumentacją geologiczno-inżynierską dla tej inwestycji. Przedstawiono kilka wariantów przebiegu tej trasy, które jednak nie podobają się mieszkańcom i władzom Augustowa.
Burmistrz Augustowa Mirosław Karolczuk podkreślił, że dotychczasowe sześć wariantów trasy oddzielałoby miasto Augustów, tereny zabudowane, od pięknego jeziora Sajno. “Byłaby to bariera, pewnie w wielu przypadkach nie do pokonania. Hałas, który by w te bardzo atrakcyjne tereny Augustowa wrócił, był dla zdecydowanej większości mieszkańców nie do przyjęcia” – argumentował w środę burmistrz.
Wariant przedstawiony przez burmistrza jest znacznie dłuższy od dotychczas prezentowanych. Ma ok. 17 km, dotychczas brane pod uwagę miały ok. 6,5 km. Karolczuk ocenił, że nowy wariant to “kompromis”, który pozwala zachować wszystkie walory przyrodnicze, turystyczne okolic, a jednocześnie pozwala na realizację tej inwestycji tak, by tiry nie jeździły blisko miasta, bo nowy wariant ominie miasto “szerokim łukiem”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS