Miało być rondo, a będzie rozbudowane skrzyżowanie! Władze powiatu otwockiego szukają projektanta dokumentacji dla rozbudowy skrzyżowania ulic Matejki, Batorego i Karczewskiej.
SYLWIA WYSOCKA
Być może w tym roku przekonamy się jak będzie wyglądać przebudowane skrzyżowanie
W tegorocznym budżecie powiatu zabezpieczono 530 tys. zł na działania związane z przebudową jednego z bardziej newralgicznych skrzyżowań w Otwocku. Chodzi o skrzyżowanie przy szpitalu powiatowym u zbiegu ulic Batorego, Karczewskiej i Matejki. W tym roku ma powstać dokumentacja projektowa przebudowy skrzyżowania. Planowany jest także początek prac w terenie, m.in. usunięcie kolizji z mediami i wykup działek.
Powiat ogłosił już przetarg na wykonanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej. Zamówienie jest rozbudowane – opracowywanie dokumentacji ma składać się z dwóch etapów. Pierwszy obejmuje zaprojektowanie prawo- i lewoskrętów z ulic Matejki i Batorego, a oprócz tego zaprojektowanie pasa rozbiegowego w ul. Karczewskiej (zjeżdżając z ul. Batorego), usunięcie kolizji z istniejącymi urządzeniami, zaprojektowanie przebudowy istniejących miejsc postojowych przy ul. Batorego na odcinku od kwiaciarni do bramy wjazdowej Powiatowego Centrum Zdrowia, zaprojektowanie chodników, opracowanie dokumentacji przebudowy sygnalizacji świetlnej dostosowanej do projektowanego układu drogowego, przedłużenie istniejącego pasa do jazdy w lewo na ul. Karczewskiej (jadąc w kierunku Otwocka) oraz zaprojektowanie zatoki autobusowej na ul. Karczewskiej przy szpitalu.
Drugi etap prac obejmuje przedłużenie istniejącego pasa do jezdni na wprost i w prawo na ul. Karczewskiej (w kierunku Karczewa), usunięcie kolizji z istniejącymi urządzeniami i zaprojektowanie chodników.
W rozmowie z „Linią” wicestarosta Krzysztof Kłósek przyznaje, że były plany dotyczące przebudowy tego skrzyżowania na rondo, ale z analizy przeprowadzonej przez inżyniera ruchu, którą zlecił powiat, wynika niezbicie, że małe rondo w tym miejscu nie rozwiąże problemu braku płynności ruchu. Co więcej, rondo byłoby dużo droższe od przebudowy skrzyżowania i mniej efektywne. Tymczasem przyjęte rozwiązanie wpłynie pozytywnie na udrożnienie jednego z najbardziej korkujących się miejsc
w Otwocku.
Przetarg na wykonanie dokumentacji powinien zostać rozstrzygnięty w lutym. Projekt ma być gotowy do połowy listopada 2020 roku. Jeśli prace projektowe przebiegną zgodnie z planem, realizacja pierwszego etapu przebudowy mogłaby rozpocząć się jesienią tego roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS