A A+ A++

Ruszają prace związane z przebudową odcinka drogi krajowej nr 84 od Sanoka do Zagórza o dł. 4,28 km.

Umowa na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę DK84 została zawarta pomiędzy GDDKiA a Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów Sp. z o.o. Kontrakt opiewa na kwotę 28,7 mln złotych.

 

Odcinek drogi krajowej nr 84 na odcinku Sanok – Zagórz o dł. 4,28 km (od km 3+150 do km 7+428) zostanie wzmocniony do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś. Wykonawca zadeklarował zrealizowanie wszystkich prac w terminie 32 miesięcy, z czego 17 miesięcy to czas przeznaczony na opracowanie projektu. Okres gwarancji na wykonane prace to 60 miesięcy.

 

Roboty budowlane będą polegały na rozbudowie drogi krajowej nr 84 na odcinku km 3+150 – km 7+428 związanej ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni na przedmiotowym odcinku, przebudowie skrzyżowań, budową chodników i ścieżek rowerowych. Powyższy odcinek zlokalizowany jest w powiecie sanockim na terenie gmin Sanok i Zagórz.

 

Wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty:

·        rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84

·        wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś.

·        budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,

·        przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323

·        budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795

·        przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245

·        przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,

·        budowę i przebudowę zatok autobusowych,

·        przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji.

·        przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,

·        oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub  wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,

·        przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,

·        umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej

·        przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod

·        i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych – w razie konieczności,

·        budowę oświetlenia drogowego,

·        w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,

·        opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBrouilette: Nord Stream 2 będzie miał bardzo długie opóźnienie, bo Rosja nie ma technologii
Następny artykułKonkurs „PAMIĄTKA REGIONU WARMII I MAZUR”