A A+ A++
Na zdjęciu Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza | fot. kalisz.pl

We wtorek władze samorządowe Ostrowa Wielkopolskiego oficjalnie sprzeciwiły się zmarginalizowaniu roli Ostrowa Wielkopolskiego w ramach budowy kolei dużych prędkości w regionie południowej Wielkopolski. W środę podczas konferencji prasowej prezydent Kalisza Krystian Kinastowski zakomunikował, że plan budowy przystanku szybkiej kolei w Kaliszu to “bardzo korzystne rozwiązanie dla całej południowej Wielkopolski”.

Wtorkowa konferencja prasowa władz Ostrowa Wielkopolskiego, powiatu, a także senator Ewy Mateckiej wywołała lawinę komentarzy dotyczącą przebiegu tzw. szprychy nr 9, która ma połączyć koleją Wielkopolskę z Centralnym Portem Komunikacyjnym,. Ten ma powstać między Łodzią a Warszawą.

WIĘCEJ NA TEN TEMAT: Nie dla rozbioru ostrowskiego węzła kolejowego. Samorządowcy zapowiadają walkę. Mieszkańcy też mogą pomóc

Ostrowscy samorządowcy nie zgadzają się na zmarginalizowanie Ostrowa Wielkopolskiego w projekcie przebiegu trasy m.in. przez wzgląd na niemal 200-letnią tradycję kolejnictwa w tym mieście i węzeł kolejowy obsługujący rocznie około miliona pasażerów. Ręce zaciera natomiast Kalisz. „W Kaliszu, największym ośrodku Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej, ma zostać zlokalizowany przystanek szybkiej kolei. Tzw. szprycha nr 9, łącząca Poznań z Warszawą ma przebiegać przez nasze miasto. Uważam takie rozwiązanie za bardzo korzystne dla całej Wielkopolski południowej. Usprawni ono komunikację w całym kraju, łącząc ważne ośrodki – Wrocław, Poznań, Łódź i AKO – ze stolicą oraz planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym. W założeniach podróż z Kalisza do Łodzi będzie trwała 35 minut” – napisał na swoim fanpage’u prezydent Kalisza Krystian Kinastowski.

Szerzej o projekcie Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiciele magistratu piszą na stronie internetowej miasta. Można tam znaleźć także informacje dotyczące konsultacji społecznych, które ruszyły 10 stycznia. Jak można się domyślać, skoro władze Kalisza mówią o przystanku szybkiej kolei, który miałby się znajdować w tym mieście, teoretycznie mieszkańcy nie powinni mieć sprzeciwów. Wszak nowoczesna kolej miałaby poprawić komunikację z innymi regionami Polski.

Zupełnie inaczej podchodzą do projektu przebiegu szprychy nr 9 mieszkańcy Ostrowa Wielkopolskiego oraz władze miasta i powiatu, które namawiają do zgłaszania uwag i sprzeciwów właśnie w ramach trwających konsultacji społecznych. Samorządowcy sami także planują zintensyfikować aktywność w tej sprawie i zabiegać o zmianę trasy oraz budowę przystanku w Ostrowie.

CZYTAJ: Poseł Szczepański o szybkiej kolei: „Rodzi się pytanie, ile by trzeba było wyburzyć w Ostrowie, żeby ta kolej wjechała”

Czy to zapowiedź rozłamu w Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej? Piszcie w komentarzach, co sądzicie o tej sprawie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLipnica Mała. Pożar samochodu (zdjęcia)
Następny artykułSamochód wjechał do rowu i uderzył w przepust. Kierowca był pijany