A A+ A++

Stawka rządowego dofinansowania wynosi 1 zł za przejechany kilometr. Odpowiedzialne za publiczny transport zbiorowy samorządy muszą od siebie dorzucić jeszcze 3 zł. Jak informuje Prawo.pl, w wielu gminach połączenia autobusowe – zarówno z miastem powiatowym, jak i miastem wojewódzkim, nadal nie zostały przywrócone. Powód jest prosty: samorządów nie stać na dopłaty.

O problemach w likwidacji białych plam w transporcie lokalnym wie już Ministerstwo Infrastruktury, które nie wyklucza zmian w programie wsparcia. W 2020 roku przewozy regionalne z wykorzystaniem środków funduszu będą realizowane na obszarze 964 gmin w całej Polsce. Na ten cel z budżetu przeznaczono łącznie 800 mln zł (w ubiegłym roku było to 300 mln zł).

Podczas ostatniego posiedzenia zarządu Związku Powiatów Polskich wskazywano na konieczność zwiększenia dofinansowania do wozokilometra (jednostka miary długości drogi przebytej przez autobus w określonym czasie, używana do rozliczeń przewoźników ze zleceniodawcami przewozów). Obecne wsparcie ze strony rządu (1 zł) pokrywa zaledwie 1/4 kosztów poza obszarami miejskimi.

Argumentowano również za klaryfikacją przepisów prawa, które będą jednoznacznie wskazywać odpowiedzialność za zadania związane z transportem zbiorowym. W 2020 roku do Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych złożono 253 wnioski, a dopłatą objęto 1741 linii komunikacyjnych.

Pełen tekst wywiadu: https://www.prawo.pl/samorzad/przywracanie-polaczen-autobusowych-rzad-dofinansowuje-ale-to,497764.html

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułVega spotkał się z Misiewiczem. „Przytuliłem go i przez dwie godziny rozmawialiśmy”
Następny artykułMiejska Biblioteka Publiczna w Nisku realizuje zadania Powiatowej Biblioteki Publicznej