Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Acer? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
O roku 2019 dla marki Acer opowiada Jeremi Rybak, country marketing manager, Acer.
Największy sukces marki Acer w 2019 roku
To zdecydowanie kategoria produktów gamingowych Acer. W naszej strategii założyliśmy wzrost sprzedaży, ale jednocześnie też rozpoznawalności notebooków, monitorów oraz komputerów stacjonarnych dla graczy. Gamerzy to wymagający użytkownicy, którzy nie tylko poszukują wydajnego sprzętu, ale też producenta, który wzbudza zaufanie. Zbudowanie komunikacji wspierającej sprzedaż w tak dynamicznym i zróżnicowanym środowisku było dla nas sporym wyzwaniem. Jednocześnie pozwoliło nam lepiej poznać perspektywę odbiorców subbrandów takich jak Predator czy Nitro. Finalnie, w 2019 roku wypracowaliśmy pozycję na podium, wśród producentów sprzętu gamingowego w Polsce.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Acer w 2019 roku
W 2019 roku postawiliśmy na rozwinięcie naszych kanałów w social media. W stosunku do dużych brandów i firm działających w branży gamingowej relatywnie późno rozpoczęliśmy budowanie zaangażowania na Instagramie, Twitterze czy YouTubie. Obecność we wszystkich serwisach społecznościowych, zróżnicowanie contentu i dostosowanie globalnej komunikacji marki do potrzeb polskich konsumentów, chociaż czasochłonne, przynosi nam już widoczne efekty.
Znając oczekiwania naszych klientów, zdecydowaliśmy się rozszerzyć współpracę z micro-influencerami, co pozwoliło nam zbudować wiarygodną i wartościową komunikację. Stawiamy na autentyczność i szczerość – kto może lepiej opowiedzieć o rozwiązaniu lub produkcie niż osoba, która miała realną okazję go przetestować?
3 najważniejsze akcje w 2019 roku
Najciekawszą akcją dla nas było uruchomienie Acer Studio – przestrzeni dedykowanej do tworzenia treści wideo dla marek Acer, Predator oraz ConceptD. Studio pozwala nam realizować komunikację z klientami na wyższym poziomie.
Drugą akcją, która była dla nas ciekawym wyzwaniem był projekt dla serii Swift zrealizowany w oparciu o testy spotów wideo. Stworzyliśmy 5 filmów dedykowanych różnym cechom charakteryzującym tę linię. Po miesięcznych testach na bazie danych wyłoniliśmy 2 kopie, które promowaliśmy do zakończenia projektu. To rozwiązanie pozwoliło nam w istotny sposób zwiększyć wyniki kampanii.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Live streamy prowadzone ze Studia Acer. W jednym skręcaliśmy nasz najdroższy (w tamtym czasie) produkt w ofercie – fotel gamingowy Predator Throns o wartości ponad 40 000 PLN. W drugim zorganizowaliśmy imprezę świąteczną z konkursami dla naszych subskrybentów. W obu przypadkach wyniki przekroczyły KPI oraz dały nam sporo do myślenia w kontekście kolejnych działań.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Zdecydowanie digital oraz social media.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Więcej, mocniej, lepiej – tak w skrócie można opisać kierunek rozwoju naszej komunikacji na 2020.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Autentyczność i współpraca – jakkolwiek banalnie to brzmi.
Budżet na działania digitalowe
Digital to dla nas priorytet. Będzie tak niezmiennie w 2020 roku.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Branża marketingowa w Polsce staje się, jak wiele innych branż na rynku, jedną z najlepszych w Europie. Patrząc na rozwój rodzimych firm z kategorii e-commerce, podejścia do customer experience oraz komunikacji marketingowej – nie mamy się czego wstydzić. Moim zdaniem wkrótce polscy liderzy będą ekspandować na inne rynki. Mam nadzieje z sukcesami.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
- Gaming
- Wewnętrzna harmonia celów
- Konsekwencja w działaniu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS