Znając misję lub wizję firmy jesteśmy w stanie przewidywać jej kolejne rynkowe posunięcia. Jest to także punktem odniesienia dla oceny działań marketingowych. Przygotowując jakąkolwiek kampanię reklamową, czy podejmując jakiekolwiek działania promocyjne trzeba zadać sobie pytanie – Czy jest to zgodne z wizją/misją. Dla przykładu zebraliśmy 14 różnych misji firm.
Misja – jest myślą, hasłem, opisuje jak powinna działać firma, jakie są jej najważniejsze wartości.
Wizja – jest prognozą, wskazaniem kierunku w jakim firma chce się rozwijać.
1. IKEA
Wizją IKEA jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi.
2. TED
Spread ideas.
Rozpowszechnia idee.
3. JetBlue
To inspire humanity – both in the air and on the ground.
Inspirować ludzkość – zarówno w powietrzu jak i na ziemi.
4. Tesla
To accelerate the world’s transition to sustainable energy.
Przyśpieszyć przejście świata na energię odnawialną.
5. Patagonia
Build the best product, cause no unnecessary harm, use business to inspire and implement solutions to the environmental crisis.
Tworzenie najlepszego produktu, bez generowania niepotrzebnych szkód, wykorzystać biznes, żeby inspirować i wdrażać rozwiązania dla środowiskowego kryzysu.
6. Prezi
To reinvent how people share knowledge, tell stories, and inspire their audiences to act.
Wynaleźć na nowo jak dzielić się wiedzą, opowiadać historie i inspirować ich odbiorców do działania.
7. Nike
Inspirowanie wszystkich sportowców* na świecie i dostarczanie im innowacyjnych produktów.
* Jeśli masz ciało, jesteś sportowcem.
8. Google
Uporządkowanie światowych zasobów informacji, tak by były powszechnie dostępne i użyteczne.
9. Amazon
We strive to offer our customers the lowest possible prices, the best available selection, and the utmost convenience.
Staramy się zaoferować naszym klientom najniższe ceny, najlepszy wybór i największą wygodę.
10. Twitter
To give everyone the power to create and share ideas and information instantly, without barriers.
Dać każdemu moc do ciągłego tworzenia i udostępniania pomysłów i informacji bez ograniczeń.
11. Kickstarter
To help bring creative projects to life.
Pomagać we wprowadzaniu kreatywnych projektów w życie.
12. Sony
To be a company that inspires and fulfils your curiosity.
Być firmą, która inspiruje i zaspokaja twoją ciekawość.
13. BBC
To enrich people’s lives with programmes and services that inform, educate and entertain.
Wzbogacić życie ludzi o programy i usługi, które informują, edukują i dostarczają rozrywki.
14. Philips
Improving people’s lives through meaningful innovation.
Ulepszać życie ludzi poprzez znaczące innowacje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS