A A+ A++

Żeby zamówić pizzę, złożyć życzenia albo sprawdzić wyniki Lotto – po to między innymi dzwonią dowcipnisie pod numer 112. W Centrum Powiadamiania Ratunkowego wciąż jest więcej fałszywych zgłoszeń niż tych, które są przekazywane do służb.

12.02.2020. Kielce. Konferencja w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach. Na zdjęciu (od lewej): Zbigniew Koniusz – wojewoda świętokrzyski, Ewa Łukomska – rzeczniczka Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w KielcachFot. Wiktor Taszłow / Radio Kielce

Stosunek procentowy to 58 do 42. Podczas konferencji prasowej związanej z obchodzonym dniem numeru 112, wojewoda Zbigniew Koniusz apelował do wszystkich mieszkańców województwa, by numer alarmowy wybierać wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.

– To nie jest forum do pogadania sobie, bo ktoś się czuje samotny. Numer 112 stworzono po to, by ratować życie. Obowiązuje on nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie – zaznaczał wojewoda.

Za nieuzasadnione telefony pod numer 112 można zostać ukaranym mandatem w wysokości nawet 1500 złotych. Sprawa może też zostać skierowana do sądu.

Michał Warszawski, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach podkreśla, że w ciągu ostatnich lat zgłoszeń przybywa. W ostatnim roku zanotowano ich ponad 480 tys.

– Średnio w ciągu dnia przyjmujemy około 1,3 tys. zgłoszeń, cztery lata temu było nieco ponad 900. Najwięcej telefonów odnotowujemy w godzinach popołudniowych, najmniej w nocy – informuje dyrektor.

W tym roku sytuacje wymagające interwencji służb można zgłaszać także poprzez aplikację.

– Jest ona dedykowana zwłaszcza osobom głuchym i niedosłyszącym, także znajdującym się w sytuacji zagrożenia – mówi Tomasz Chojecki, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Dodaje, że taka aplikacja staje się pomocna choćby w przypadku ataku terrorystycznego, czy pozbawienia nas wolności. – Wtedy wystarczy telefon i zaznaczenie właściwych ikonek, by zaalarmować odpowiednie służby – mówi.

Średni czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia pod numerem 112 to około 10 sekund. Najczęściej mieszkańcy regionu zgłaszają sprawy, które trafiają później do policji i pogotowia ratownictwa medycznego. 

12.02.2020. Kielce. Konferencja w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach. Na zdjęciu (od lewej): Michał Warszawski – dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim, Zbigniew Koniusz – wojewoda świętokrzyski, Ewa Łukomska – rzeczniczka Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, Tomasz Chojecki – kierownik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego ŚUW w KielcachFot. Wiktor Taszłow / Radio Kielce

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZakątki Nintendo Switch na lotniskach w USA. Odpocznij i pograj w oczekiwaniu na samolot
Następny artykułNie żyje człowiek, który zaginął w gminie Końskie