Od godziny 1:01 polskiego czasu dostępny dla załóg jest oes Kuragaike Park. Próba znana jest bywalcom dwóch poprzednich edycji Rajdu Japonii. Większość liczącego 2,75 km dystansu to szybka droga między drzewami, charakterystyczna dla odcinków właściwej rywalizacji. Końcówka jest bardziej techniczna i zawiera wspinanie kilkoma zakrętami w kierunku mety. W strefie kibica znajduje się między innymi pełny objazd ronda.
W pierwszym – transmitowanym – przejeździe najlepszy czas uzyskali Neuville i Wydaeghe. Belgowie popełnili niewielki błąd wjeżdżając na wspomniane rondo. Hyundai zaczepił o krawężnik, ale bez większych konsekwencji. Stoper zatrzymał się na 2.20,1. 0,2 s gorsi byli Ott Tanak i Martin Jarveoja, zespołowi koledzy Belgów oraz ich jedyni rywale w walce o końcowy triumf w WRC 2024. Trójkę skompletowali Elfyn Evans i Scott Martin [+1,3 s].
– Nie mogę się już doczekać końca rajdu. W głowie mamy jasny cel. Jako zespół chcielibyśmy z kolei obu tytułów, więc będzie trzeba zarządzać ryzykiem. To będzie ekscytujący weekend – zapowiedział Neuville.
– Myślę, że w ten weekend wszyscy będą atakować. My i Toyota. Zobaczymy, co przyniesie jutro, ale tutaj było bardzo ślisko – opowiadał Tanak.
– Zobaczymy. Czas pokaże. Tutaj było bardzo ślisko. Naprawdę mocno. Nie spodziewałem się, że będzie tak źle. Zamierzamy mieć frajdę z weekendu – mówił Evans.
Sebastien Ogier i Vincent Landais byli czwarci [+1,9 s] i mieli za sobą gospodarza – Takamoto Katsutę, pilotowanego przez Aarona Johnstona [+2,4 s]. Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen – powołani przez Hyundaia – wykręcili szósty wynik [+4,1 s].
– Cel jest prosty. Chcę zaliczyć mocny występ dla zespołu. Nadal mamy szansę na tytuł producencki. Do Japonii zawsze jest miło wrócić. To wyjątkowa runda, a kibice są pełni pasji – przekazał Ogier.
– Na pewno miło tu jechać. Mamy wielu kibiców. Będzie sporo frajdy, ale odcinki są bardzo wymagające. Trzeba znaleźć dobre wyczucie i odpowiednie tempo – wyjaśnił Katsuta.
– Zero przyczepności. Wszędzie się ślizgaliśmy. Sporo błota. Tak to będzie wyglądało w ten weekend, chociaż mam nadzieję, że oesy będą trochę lepsze – tłumaczył Mikkelsen.
Siódmy czas należał do najszybszych w WRC2: Nikołaja Griazina i Konstantina Aleksandrowa [+4,8 s]. Adrien Fourmaux i Alexandre Coria stracili do Neuville’a 4,9 s. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak byli drudzy w WRC2 i wśród Challengerów, 0,9 s za Griazinem. Za Polakami byli faworyci do obu laurów w kategoriach dla załóg posiadających samochody Rally2: Sami Pajari i Enni Malkonen. Strata do Neuville’a wyniosła 6 s.
– Specjalne malowanie. Wielki szacunek dla autora tej mangi [Initial D] Shuichiego Shigeno. Bardzo chciałem przygotować oklejenie i życzenie się spełniło. Tutaj nie spodziewałem się, że będzie tak ślisko – opowiadał Griazin.
– Wydaje mi się, że tutaj wszystko jest możliwe. Już na odcinku testowym warunki są nieco szalone. Zobaczymy – ocenił Fourmaux.
– Fajnie tu wrócić. Wszystko dobrze. Pogoda jest ładna, ale przyczepności brak. Niesamowicie. Przed rajdem nie mieliśmy testów. Statek się spóźnił. To był pierwszy przejazd w takich warunkach – meldował Kajetanowicz.
– Wyczucie jest całkiem niezłe. Pogoda chyba będzie stabilna, więc powinno być więcej frajdy. Zobaczymy. Mamy przeciwko sobie mocnych gości – przypomniał Pajari.
Jeden przejazd próby mają już za sobą Daniel Chwist i Kamil Heller. Uzyskali 2.39,1. Do Griazina stracili 14,2 s.
Wyniki:
1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 2.20,1
2. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +0,2 s
3. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +1,3 s
4. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +1,9 s
5. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +2,4 s
6. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen Hyundai i20 N Rally1 +4,1 s
7. Nikołaj Griazin/Konstantin Aleksandrow Citroen C3 Rally2 +4,8 s [1 WRC2]
8. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +4,9 s
9. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak Skoda Fabia RS Rally2 +5,7 s [2 WRC2]
10. Sami Pajari/Enni Malkonen Toyota GR Yaris Rally2 +6 s [3 WRC2]
Polecane video:
Oglądaj: Czas na Rajd Japonii 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS