A A+ A++

Najbardziej tym tematem powinni być zainteresowani właściciele samochodów z silnikami wysokoprężnymi (Diesla). Olej napędowy sprzedawany zimą ma bowiem obniżoną temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) do -20 stopni Celsjusza, a także temperaturę mętnienia (CP) do -7 stopni Celsjusza. Dla wyjaśnienia parametr CFPP określa graniczną wartość, przy której wielkość i liczba kryształków parafin wytrącających się pod wpływem niskiej temperatury z paliwa może zablokować jego przepływ przez filtr. To w efekcie może doprowadzić do uniemożliwienia pracy silnika. Z kolei wskaźnik CP wskazuje o momencie wytrącania się z paliwa kryształków parafiny.

Czytaj więcej

Mrozów nie ma, ale zimowe paliwo i tak jest potrzebne

W przypadku „zimowych” benzyn zmienia się przede wszystkim prężność par. W zimie wynosi ona od 60 do 90 kPa. Co to oznacza? Otóż przy wyższej prężności paliwo jest bardziej lotne, ułatwiając tym samym rozruch przy niskiej temperaturze. Swój skład zmienił też gaz LPG. Zawiera on teraz więcej droższego propanu, a mnie … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMistrz świata nazwał Polaka “bezużytecznym kuta**m”. Teraz zostali klubowymi kolegami
Następny artykułAktorka wyjawiła swoją diagnozę. To po niej zdecydowała się na ten poważny krok