A A+ A++

Użytkownicy serwisu X są coraz bardziej sfrustrowani i szukają alternatywnego miejsca w sieci. Sytuację wykorzystała platforma Bluesky, która w ciągu kilku miesięcy zyskała miliony użytkowników. W ubiegłym tygodniu tylko jednego dnia zarejestrowano milion nowych kont.

Media społecznościowe na stałe weszły do naszego życia. Są podstawowym elementem prowadzenia biznesu, promocji marki osobistej, a także zwykłego obiegu informacji. Choć możemy wyróżnić kilka znanych serwisów, jak Facebook, Instagram, TikTok, czy Twitter przekształcony przez Elona Muska na X, to rynek nie jest zamknięty i wciąż może przyjąć nowych graczy. Zwłaszcza jeśli sfrustrowani użytkownicy jednego medium chcą znaleźć alternatywę.

Twitter był przez dłuższy czas uważany za istotne źródło informacji, używany przez media, osoby ze świata polityki, biznesu, celebrytów, gwiazdy estrady. Zawirowania wokół niego zaczęły się w momencie przejęcia przez znanego miliardera, twórcę Tesli i SpaceX – Elona Muska, który przemianował go na X. Już wtedy spadła na serwis lawina krytyki i wielu użytkowników zaczęło usuwać konta.

Miliony użytkowników opuszczają X. Zyskuje Bluesky

13 listopada 2024 r. The Guardian poinformował, że zaprzestają publikowanie w serwisie, ponieważ “X jest toksyczną platformą medialną”. Dzień później podobną wiadomość przekazał hiszpański La Vanguardia, pisząc, że “od czasu przybycia Elona Muska, X jest wypełniony toksycznymi i dezorientującymi treściami w coraz bardziej przytłaczający sposób”.

Wydaje się, że kroplą, która przelała szalę goryczy (przynajmniej na rynku amerykańskim), stały się wybory i poparcie Muska udzielone Donaldowi Trumpowi. Sytuację wykorzystał serwis Bluesky, który dzięki temu w ciągu zaledwie jednego dnia zyskał 1 milion użytkowników. Oczywiście pochwalił się tym… w serwisie X.

W niedzielę 17 listopada serwis chwalił się kolejnymi rekordami popularności informując, że jest już ponad 18 milionów użytkowników Bluesky.

Bluesky jest serwisem społecznościowym, który powstał w 2019 r. jako inicjatywa badawcza na Twitterze, kierowana przez ówczesnego CEO Jacka Dorseya. Jej celem było zbadanie zdecentralizowania platformy. W 2021 r. jako szefową projektu zatrudniono Lantian “Jay” Graber. Po przejęciu Twittera przez Elona … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRobert Lewandowski cudownie ozdrowiał. Ma zagrać w najbliższym meczu
Następny artykułNocna akcja ratowników w Tatrach. Pomógł im dron