W ostatnich latach praktycznie wszyscy producenci samochodów postawili w swoich modelach na obsługę funkcji i zadań przez ekrany dotykowe, zastępując fizyczne przyciski i pokrętła. Dla wielu kierowców to zmiana na gorsze, ale tańsze w produkcji dla producenta. Hyundai przyznał teraz, że przeniesienie kluczowych funkcji auta na ekrany dotykowe było błędem i w przyszłości chce zintegrować na desce rozdzielczej więcej fizycznych elementów sterujących. Ekrany dotykowe w samochodach zapewniają projektantom elastyczność przy projektowaniu wnętrza. Umożliwiają także integrację funkcji, które nie byłyby możliwe w przypadku samych pokręteł i przycisków. Jednak rzeczywistość na ulicach obnaża słabości tej technologii. Szukanie i obsługa w cyfrowym menu odpowiedniej funkcji nie tylko frustruje, ale i zbyt mocno odciąga od tego co dzieje się na drodze.
Czytaj więcej
Badania pokazują, że dla wielu kierowców obsługa ekranu dotykowego jest trudna, szczególnie na nierównych drogach lub w ruchu miejskim. Według dziennika Korea JoonAng Daily, wielu kierowców Hyundaia wyraziło chęć wprowadzenia fizycznych przycisków. Testy przep … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS