Zgodnie z ogłoszonym kalendarzem tegoroczny sezon RSMP 2024 składać się miał z siedmiu rund, wszystkich po asfalcie.
Ostatecznie po odwołaniu Rajdu Wisły walka o tytuły rozstrzygnęła się podczas sześciu imprez. Do końcowego dorobku zaliczano wyniki z każdej rundy. Aby znaleźć się w finałowej tabeli, konieczny był start w minimum dwóch rundach. Wyjątek stanowiły klasyfikacje: generalna oraz generalna 2WD. W tych przypadkach minimum to cztery rundy.
W genaralce oraz generalce 2WD tytuły mistrzów i oraz dwóch wicemistrzów niezależne były od liczby załóg sklasyfikowanych w końcowej tabeli. W każdej innej klasyfikacji obowiązywał następujący schemat: minimum 3 załogi → tylko mistrz Polski, minimum 5 załóg → mistrz Polski oraz wicemistrz Polski, minimum 7 załóg → mistrz Polski, wicemistrz Polski oraz drugi wicemistrz Polski.
Klasyfikacja generalna:
Z upragnionego i wyczekiwanego tytułu cieszyli się Jarosław i Marcin Szejowie. Bracia zdecydowanie najrówniej przejechali sezon, wygrywając też dwie rundy: Valvoline Rajd Małopolski oraz Marma 33. Rajd Rzeszowski. Unikali też poważnych błędów, przy okazji skrzętnie wykorzystując pomyłki najgroźniejszych rywali.
Wicemistrzostwem musieli się zadowolić Grzegorz Grzyb i Adam Binięda, czempioni z 2023 roku. Końcowe podium uzupełnił wracający po rocznej przerwie Zbigniew Gabryś, pilotowany przez większość sezonu przez Damiana Sytego.
Nieco inaczej wygląda tabela klasy 2. W niej na najniższym stopniu podium znaleźli się Jakub Matulka i Daniel Dymurski.
Jarosław Szeja, Marcin Szeja, Skoda Fabia Rally2 evo
Autor zdjęcia: Maciej Niechwiadowicz
Generalka 2WD:
Początkowo wydawało się, że walka o prymat rozegra się między Jackiem Sobczakiem i Michałem Marczewskim oraz Hubertem Laskowskim i Michałem Kuśnierzem. Ci pierwsi mieli jednak kłopoty z niezawodnością Porsche i nie dokończyli sezonu. Z kolei drudzy na sam finał wsiedli do czteronapędowego auta grupy Rally3.
Wyższy współczynnik Rajdu Śląska (mnożenie punktów razy 1,5) pozwolił dojść do głosu innym. Bardzo konsekwentnie jechał przez cały sezon Michał Chorbiński, mający przez większą część kampanii Patryka Kielara na prawym fotelu. Duet w Peugeocie 208 Rally4 cieszył się ostatecznie z mistrzostwa w ośce. Pierwszymi wicemistrzami zostali Laskowski i Kuśnierz, a drugimi Błażej Gazda i Maciej Mikuliszyn.
Michał Chorbiński, Patryk Kielar, Peugeot 208 Rally
Autor zdjęcia: Maciej Niechwiadowicz
Klasa 3:
Wyłoniono tylko mistrzów Polski i zostali nimi bezapelacyjnie najlepsi w tym roku: Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk. Załoga w Renault Clio Rally3 wygrała pięć rund.
Hubert Kowalczyk, Jarosław Hryniuk, Renault Clio Rally3
Autor zdjęcia: Łukasz Kos
Klasa 4:
Triumf jeszcze przed końcem sezonu zapewnili sobie Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz. Duet w Fordzie Fiesta Rally4 był najlepszy podczas czterech rund, świętując laur w sierpniu w Rzeszowie. Dzięki temu w finale kampanii nastąpiła przesiadka do Fiesty Rally3.
Srebrny medal powędrował w ręce Michała Chorbińskiego i Patryka Kielara.
Hubert Laskowski, Michał Kuśnierz, Ford Fiesta Rally4
Autor zdjęcia: Łukasz Kos
Klasa 4R2:
W tym przypadku przyznano tylko tytuł mistrzów Polski. Zasłużenie zdobyli go Adam Rachfał i Sławomir Leja.
Adam Rachfał, Sławomir Leja, Peugeot 208 R2
Autor zdjęcia: Mateusz Banaś
Klasa NAT2:
Mistrzem Polski został widowisko jeżdżący Subaru Imprezą Szymon Talik, którego pilotował Michał Trela. Najgroźniejszymi rywalami tego duetu byli Mateusz Maj i Piotr Wieczorek.
Szymon Talik, Michał Trela, Subaru Impreza WRX
Autor zdjęcia: Mateusz Banaś
Klasa NAT4:
Przez cały sezon o końcowy laur walczyli Jacek Januchta i Marta Matuszczyk oraz Łukasz Papaj i Krzysztof Święcicki. Lepszy okazał się pierwszy z wymienionych duetów.
Jacek Januchta, Marta Matuszczyk, Citroen C2 R2
Autor zdjęcia: Mateusz Banaś
Klasyfikacja klubowa:
Mistrzostwo Polski powędrowało do Automobilklubu Ziemi Tyskiej. Srebrny medal zdobył Automobilklub Polski, a brązowy Stowarzyszenie Global Sport.
Klasyfikacja sponsorska:
Zasługą braci Szejów tytuł zgarnął GK Forge Lotto Rally Team. Na podium sklasyfikowano także Plon RT oraz Bruk Rally Team.
Puchar Debiutanta:
W RSMP od kilku lat rozgrywany jest Puchar Debiutanta. Zwycięzcami Pucharu w RN1 zostali: Kacper Potyra i Piotr Sieliło.
Kacper Potyra, Piotr Sieliło, Citroen DS3 THP
Autor zdjęcia: Mateusz Banaś
RN2: Tomasz Biały i Mariusz Solecki
Tomasz Biały, Mariusz Solecki, Ford Fiesta 1,6
Autor zdjęcia: Jakub Rozmus
RN3: Rafał Wyderka i Aleksandra Przybyłek
Rafał Wyderka, Aleksandra Przybyłek, Kia Picanto III
Autor zdjęcia: Mateusz Banaś
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS