Carlos Sainz przez dłuższy czas pozostał bez fotela na sezon 2025, w związku z czym był przymierzany do ewentualnego zastąpienia Sergio Pereza w Red Bullu. Nie doszło jednak do żadnego porozumienia między stronami, a Hiszpan zdecydował się postawić na projekt Williamsa.
W ostatnim czasie ponownie zaczęto go jednak łączyć ze startami w byczej ekipie, a wszystko w ramach możliwego jej dealu z Brytyjczykami i osobą Franco Colapinto. Pomijając natomiast samą kwestię skali trudności jego zrealizowania, pojawiły się zasadne pytania o współpracę z Maxem Verstappenem.
Obaj panowie mieli już bowiem okazje startować wspólnie w Toro Rosso. Nie był to najbardziej zdrowy okres ich relacji, zważywszy na walkę między nimi o fotel w Red Bullu. Oczywiście padła ona łupem Verstappena, ale Sainz w najnowszym wywiadzie dla Auto Motor und Sport podkreślił, że nie miałby żadnego problemu z ponownym partnerowaniem mu:
“Dobrze bym się z nim dogadywał. Mieliśmy wówczas 16 i 19 lat, więc sporo dojrzeliśmy. W Toro Rosso wsadzają cię do zespołu i każą walczyć ze sobą. Później ten, kto okaże się najlepszy dostanie promocję do Red Bulla. Z tego powodu istnieje Toro Rosso”, powiedział Carlos.
“Nie ściga się tam wspólnie pod kątem klasyfikacji konstruktorów. W innym wypadku zachowanie tej dwójki kierowców byłoby zupełnie inne. Można to zresztą zobaczyć po moich dwóch ostatnich zespołowych partnerach, czyli Lando [Norrisie] oraz Charlesie [Leclercu]. Nigdy nie wystąpiły żadne problemy.”
“Jeżeli zatem moje stosunki z Maxem były powodem, dla którego nie znalazłem się w tym zespole, to mogę powiedzieć, że nie mamy teraz żadnych problemów. Gdyby decyzja zależała tylko od tego, byłoby to zwyczajnie błędne. Zresztą już im o tym powiedziałem.”
Sainz zdradził również, dlaczego zdecydował się dołączyć do Williamsa mimo lukratywnej – zdaniem Helmuta Marko – ze strony Audi:
“To nie była łatwa decyzja. Do samego dnia podpisania umowy leżało na stole kilka dobrych opcji. Ostatecznie musiałem pójść za moim instynktem. Mam duży szacunek do marki Audi. Mój ojciec z 1000 razy powtarzał mi, jak mocni będą. Jest pewny tego, że Audi będzie mocne w przyszłości.”
“Chciałem pomóc w zbudowaniu czegoś, osiągając jednocześnie dobre wyniki w krótkoterminowej perspektywie. Dlatego też Williams był najlepszą opcją i wciąż to podtrzymuję. Czas pokaże, czy miałem rację. Instynkt podpowiedział mi, że ten projekt Jamesa Vowlesa to najlepsze rozwiązanie zarówno w krótko, jak i średnioterminowej perspektywie.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS