A A+ A++

Skutki pandemii i ubóstwa

Według danych opublikowanych w raporcie, w Wielkiej Brytanii co roku ponad 100 tysięcy dzieci w wieku pięciu lat nie potrafi czytać, ani pisać na standardowym poziomie. Analizy wykazują, że aż 40% dzieci mających problemy z czytaniem i pisaniem zamieszkuje tereny dotknięte ubóstwem. Autorzy publikacji potwierdzają, że „chociaż praktycznie wszyscy rodzice i opiekunowie chcą jak najlepiej dla swoich dzieci i starają się to zapewnić, rodziny o niższych dochodach napotykają większe bariery w wspieraniu rozwoju swoich dzieci” umiejętności. I nie chodzi tylko o kłopoty finansowe, ale też brak wiary rodziców w swoje umiejętności czytania i pisania, ograniczone zasoby finansowe ograniczające dostępność książek oraz zachowania antyspołeczne osób z otoczenia. Do rosnącego kryzysu przyczyniła się także pandemia, podczas której zamknięto wiele placówek dla dzieci w wieku przedszkolnym, a rodzice musieli zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z pogodzeniem pracy z wychowaniem oraz wspieraniem nauki swoich dzieci w domu oraz problemami finansowymi.

„Wiemy, że doświadczanie ubóstwa ma ogromny wpływ na wczesną komunikację, umiejętności językowe i umiejętności czytania i pisania u dzieci, a także że będzie to miało konsekwencje dla ich uczenia się, pewności siebie, dobrego samopoczucia i zdolności do rozwoju przez resztę życia” — powiedział dyrektor generalny NLT Jonathan Douglas, komentując wyniki raportu.

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWittich zrezygnował z pełnienia funkcji dyrektora wyścigowego F1!
Następny artykułTen patent od mechanika ratuje samochód. Auto z rana gotowe do jazdy