A A+ A++

Russell popisał się dobrą reakcją na starcie oraz skutecznym atakiem na zdobywcę pole position Lando Norrisa. Kierowca Mercedesa prowadził przez spory fragment wyścigu zanim w ulewnym deszczu wyprzedził go rywal z McLarena.

Zanim doszło do zamiany pozycji obaj kierowcy nie mieli jak zaliczyć pit stopu podczas obecności wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Niedługo później zdecydowali się na wizytę u mechaników, ale czerwona flaga wywołana kraksą Franco Colapinto uprzywilejowała tych, którzy zdecydowali się przeciągnąć stint: Maxa Verstappena, Estebana Ocona oraz Pierre’a Gasly’ego, którzy finalnie zajęli całe podium.

Czwarty na mecie Russell żałował po wyścigu, że nie postawił na swoim. Chciał bowiem wydłużyć przejazd na pierwszym komplecie opon przejściowych. Wbrew poleceniom zespołu postąpił w Belgii, co pozwoliło mu pokonać rywali, choć później stracił zwycięstwo wskutek dyskwalifikacji.

– Biorąc pod uwagę całokształt, to bardzo bolesne i nie chciałbym zbyt wiele więcej mówić – stwierdził Russell.

– Padło „box”, ja powiedziałem „zostaję”. Ponownie było „box” i ponownie odparłem „zostaję”. Znowu powiedzieli „box”, jak powtórzyłem „zostaję”. Potem było ostatni raz… Czasem trzeba po prostu zrobić po swojemu.

– Chwilami trzeba zaufać swojej intuicji. Ostatnio kiedy sobie zaufałem, wyszedłem na tym całkiem nieźle. Kto wie, być może zwycięstwo było dziś możliwe. Gdybym nie zjechał, prowadzilibyśmy po restarcie. Przez 30 okrążeń kontrolowaliśmy tempo.

– Mieliśmy za sobą Lando, a prędkość maksymalna była bardzo dobra. Myślę, że P2 było dziś minimum.

Czytaj również:

George Russell, Mercedes F1 W15

Autor zdjęcia: Sam Bloxham / Motorsport Images

Odnosząc się jeszcze do decyzji i oglądu sytuacji, Russell dodał: – Z perspektywy zespołu nic nie jest takie oczywiste.

– Ja w kokpicie byłem przekonany, że zaraz będzie samochód bezpieczeństwa lub czerwona flaga. Warunki nie nadawały się do jazdy. Deszcz nie odpuszczał i widziałem nad sobą wielką, czarną chmurę. Potem odezwał się Shov [Andres Shovlin] i niejako unieważnił decyzję mojego inżyniera, mówiąc „box”.

– Pracujemy jako zespół i staramy się podejmować jak najlepsze decyzji. Goście, którzy nie zjechali, zajęli miejsca 1-2-3. My byliśmy najwyżej z tych, którzy zjechali. Mam więc trochę satysfakcji.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSamochód w rowie. Jedna osoba trafiła do szpitala [AKTUALIZACJA]
Następny artykułMiędzynarodowi eksperci w Lublinie w ramach projektu CONSOLIDATE