Andrea Stella twierdził po wyścigu w Brazylii, że to nie presja wynikająca z walki o tytuł mistrzowski stanowiła główną przyczynę problemów Lando Norrisa, a problemy z układem hamulcowym, który notorycznie blokował przednią oś auta.
Lando Norris miał niepowtarzalną okazje, aby w GP Sao Paulo odrobić dużą część punktów do Maksa Verstappena w mistrzostwach, ale los sprawił, że chwile chwały przeżywa Holender, który fenomenalną jazdą i odrobiną szczęścia praktycznie zabezpieczył sobie już czwarty tytuł mistrzowski, a Brytyjczykowi pozostały już tylko matematyczne szanse na końcowy sukces.
Problemy Norrisa zaczęły się jeszcze przed startem wyścigu, gdy przerwano procedurę startową, a ten nieregulaminowo ruszył do kolejnego okrążenia formującego. W trakcie wyścigu miał też trochę pecha ze względu na moment wywieszenia czerwonej flagi i ostatecznie rywalizację ukończył na odległej, szóstej pozycji, podczas gdy Max Verstappen triumfował.
Andrea Stella po wyścigu przyznał, że oprócz powyższych problemów Norris musiał w trakcie wyścigu walczyć z problematycznie zachowującym się bolidem, wskazując konkretnie na przednie hamulce.
“Kiedy blokujemy koła w samochodzie tak, jak dzisiaj, nie patrzę na kierowcę” mówił szef zespołu. “Patrzę na to, dlaczego samochód w takich warunkach stale blokuje przednie koła – nie sądzę, żeby presja miało tu jakieś większe znaczenie.”
“Mieliśmy problemy z blokowaniem kół przez cały weekend w mokrych warunkach w przypadku obydwu kierowców i uważam, że to także coś, nad czym musimy popracować.”
Stella odmówił wdawania się w szczegóły, zasłaniając się chronieniem własności intelektualnej zespołu.
“To z pewnością będzie coś, czemu się przyjrzymy” mówił. “Wydaje się, że pojawia się to w pewnych warunkach. Nie mogę za bardzo tego komentować – musiałbym ujawnić pewne informacje – ale jest to trochę nieprzewidywalne i dla kierowców również trudne, aby dostosować się z okrążenia na okrążenie.”
“Sprowadza się to do nieprzewidywalności bolidu. Powiedziałbym, że to techniczne wyzwanie dla zespołu, a nie coś, czemu kierowcy powinni się przyjrzeć w swojej jeździe.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS