Grupa rozbudowuje sieć doręczeń, dysponuje 43 812 paczkomatami (wzrost o 33 proc.) i 34 909 puntami odbioru (przyrost o 21 proc.). W ostatnim kwartale liczba maszyn powiększyła się o rekordową liczbę 3 000 nowych urządzeń, a w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o ponad 10 000.
Pomimo dużych inwestycji w maszyny oraz logistykę (otwarcie centrum logistycznego w Polsce i wykupienie firmy Menzies w Wielkiej Brytanii) InPost osiągnął dodatnie wolne przepływy pieniężne w wysokości 578,9 mln zł na poziomie Grupy w pierwszych 9 miesiącach 2024 roku. Dźwignia finansowa netto Grupy spadła do 1,9x na koniec 3. kwartału 2024 r. – z 2,2x na koniec 2023 r.
Zdobywać nowych użytkowników i utrzymywać dotychczasowych ma program lojalnościowy InPost, w którym uczestniczy już 8 mln osób, na 13 mln użytkowników systemu InPost.
Czytaj więcej
Rośnie liczba maszyn na wszystkich rynkach
W Polsce na koniec III kwartału InPost miał 24 340 maszyn (+15% r/r), przy czym od początku roku przybyło ich 2 370. Ciągła ekspansja doprowadziła do zwiększenia liczby użytkowników maszyn Paczkomat, która na koniec kwartału wyniosła 18,9 mln. Natomiast aplikacja InPost Mobile miała na koniec kwartału 13,1 mln użytkowników.
Mondial Relay obsłużył w trzecim kwartale 62,3 mln (+17% r/r) przesyłek, głównie dzięki dalszemu wzrostowi w segmencie B2C (+24% r/r), podczas gdy C2C był wyjątkowo silny (10% r/r). Skorygowana marża EBITDA Mondial Relay poprawiła się do 15% z 10% rok wcześniej dzięki skali, efektowi miksu produktów i usprawnieniom operacyjnym. Na koniec trzeciego kwartału 2024 r. liczba punktów OOH przekroczyła 30 000, co stanowi wzrost o 23% r/r. Sieć APM wzrosła o 81% r/r, obejmując obecnie ponad 8 200 urządzeń.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS