A A+ A++

Hamilton i Mercedes chcieliby zakończyć 12-letnią współpracę na wysokim poziomie, jednak biorąc pod uwagę ostatnie występy, istnieje realne ryzyko, że wspólna przygoda nie będzie miała happy endu.

W Brazylii Hamilton zakwalifikował się na 14. miejscu i ukończył wyścig na 10. pozycji, podczas gdy jego kolega z zespołu, George Russell, startował z pierwszego rzędu i walczył o zwycięstwo, ale tempa wystarczyło mu na miejsce tuż za podium.

Podsumowanie występu na Interlagos przez Hamiltona było druzgocące, ponieważ w niedzielny wieczór określił wyścig „gównianym”.

– Kwalifikacje były złe. Wyścig sprinterski był zły. Samochód był po prostu zły przez cały weekend.

Swojego niezadowolenia nie starał się ukryć będąc jeszcze na torze, przekazując na mecie swojemu zespołowi przez radio jasny komunikat.

Czytaj również:

– To był katastrofalny weekend – powiedział podczas okrążenia wyciszającego. – To najgorszy samochód, jaki kiedykolwiek mieliśmy, ale dziękuję za świetną robotę wszystkim chłopakom w pit stopie.

Jeszcze większym problemem Mercedesa niż brak tempa może być to, że ani zespół, ani Hamilton nie znaleźli natychmiastowej odpowiedzi na to, co poszło nie tak.

Obecne kłopoty przypominają do złudzenia te, z którymi zmagano się po przerwie letniej, przed którą Mercedes wygrał trzy wyścigi.

Problem wydaje się polegać na tym, że Hamiltonowi brak wyczucia samochodu, zwłaszcza jego tyłu.

Obecna generacja bolidów wykorzystujących efekt przyziemny to dość specyficzne samochody, które jeżdżą bardzo blisko ziemi i nie wybaczają zbyt wielu błędów.

Niektórzy kierowcy lepiej radzą sobie z ich nieprzewidywalnym zachowaniem, ale Hamilton ma z tym wyraźny problem.

Zazwyczaj, gdy kierowca nie panuje nad tyłem samochodu, ślizga się on bardziej, a to powoduje przegrzanie opon.

Tak więc to, co może wyglądać na mały problem, może szybko przerodzić się w coś większego i sprawić, że dwa niemal identyczne samochody będą się znacznie różnić podczas wyścigu.

– Można śmiało powiedzieć, że Lewis zmagał się głównie z brakiem przyczepności tyłu – wyjaśnił Andrew Shovlin, szef inżynierii torowej Mercedesa. – Niestety nie jest oczywiste, skąd to się wzięło.

Lewis Hamilton, Mercedes F1 W15

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

– Podczas każdego wyścigu, spędzamy dużo czasu na analizowaniu danych, próbując je zrozumieć. Zespół inżynierów Lewisa będzie z nim pracował nad tym problemem, starając się znaleźć rozwiązanie przed Vegas.

Zmagania Hamiltona ze znalezieniem ustawień, dzięki którym czułby się komfortowo w samochodzie, nie zostały w usprawnione przez ostatnią modernizację Mercedesa, która została przygotowana na GP Stanów Zjednoczonych.

Choć wydawało się, że modyfikacja spełnia wszystkie wymagania, jeśli chodzi o zapewnienie dodatkowej wydajności na torze, obaj zawodnicy podczas weekendu w USA poważnie uszkodzili swoje samochody.

Ostatnie zmiany nie poprawiły także problemu ze stabilnością samochodu w wolnych zakrętach.

– Problemy, z którymi zmagamy się po wprowadzeniu aktualizacji, są takie same, jak te, z którymi zmagaliśmy się latem – dodał Shovlin.

Czytaj również:

– Jesteśmy zwykle słabsi w wolnych zakrętach, szczególnie w miejscach, w których jeden zakręt następuje po drugim.

Ponieważ drugi sektor toru Interlagos składa się z sekcji wolnych zakrętów, było oczywiste, że wyścig w Brazylii potencjalnie będzie trudniejszy dla zespołu.

Jedynym pozytywnym zjawiskiem w tej sytuacji są występy Russella, które pokazały, że Mercedes może być bliższy rozwiązania problemów niż się to może wydawać.

Niektóre wyścigi, zwłaszcza w Katarze, odbywają się na szybkich torach, gdzie mocne strony pakietu W15 mogą przewyższyć jego słabości.

Hamilton przyznał, że nie jest łatwo, ale nie było innego wyjścia, jak tylko spróbować z zespołem znaleźć wyjście z sytuacji przed Abu Zabi.

– Oczywiście te słabe wyścigi w drugiej połowie sezonu demotywują, ale nadaj próbujemy znaleźć rozwiązanie – dodał.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSerce w plecaku
Następny artykułИзвестная певица рассекретила, как начинался ее роман с будущим мужем: “Не планировала брак и детей”