„The Doctor” na dobre porzucił MotoGP w 2021 roku i w pełni poświęcił się swojej drugiej długoletniej pasji – wyścigom samochodowym.
Rossi od kilku sezonów widoczny jest w GT World Challenge Europe i w tym roku zalicza zarówno rozgrywki sprinterskie, jak i endurance. Ponadto ściga się również w World Endurance Championship. W obu seriach reprezentuje BMW jako fabryczny kierowca. Niemieckiego producenta obsługuje Team WRT.
Jednak już kilka miesięcy temu Włoch zapowiedział, że chce ograniczyć swój program na 2025 rok. Jego partnerka spodziewa się dziecka i Rossi chce więcej czasu spędzać w domu. Wiadomo więc, że musi wybrać między występami w GTWCE oraz WEC.
Sam Rossi ujawnił, że BMW naciska go na występy w mistrzostwach świata, chociaż ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
– BMW wywiera na mnie sporą presję i chcą, żebym pozostał w WEC, ponieważ mistrzostwa świata są dla nich ważniejsze – powiedział „The Doctor”.
– Jest więc trochę niepewności i nie podjąłem jeszcze decyzji. Część rzeczy jest lepsza w jednej serii, inne w drugiej.
#20 BMW M Team WRT BMW M Hybrid V8: Valentino Rossi
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
Rossi chciałby zaliczyć w roku około 10-11 imprez. Gdyby zdecydował się na GTWCE, realizowałby program zarówno w Sprintach, jak i Endurance. Jednak prestiż i możliwość udziału w 24 godzinach Le Mans przemawia za wyborem Długodystansowych Mistrzostw Świata. Z kolei w GTWCE autem GT3 może walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej.
W zeszłym tygodniu – po finałowej rundzie WEC 2024 w Bahrajnie – Rossi miał okazję zasmakować jazdy BMW M Hybrid V8 LMDh, czyli prototypem najwyższej klasy. 45-latek błysnął drugim czasem w teście debiutantów, ale nie wiąże swojej przyszłości z Hypercarem.
Polecane video:
Oglądaj: Ferrari podczas rundy WEC w Fuji
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS