A A+ A++

Sezon ŁokeRowy dobiegł końca, a dane dotyczące funkcjonowania Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej pokazują, że mieszkańcy chętnie korzystali z tej formy transportu. Warto przyjrzeć się, jakie stacje cieszyły się największym zainteresowaniem oraz jakie są plany na przyszłość.

Statystyki wypożyczeń i najpopularniejsze stacje

Łomżyńska Komunikacja Rowerowa, która funkcjonowała w tym sezonie, okazała się strzałem w dziesiątkę dla wielu mieszkańców. Największą popularnością cieszyły się stacje rowerowe zlokalizowane przy Orliku oraz przy ul. Szmaragdowej, gdzie łącznie zarejestrowano 1785 oraz 1733 wypożyczenia. Miejsca takie jak Aleja Park oraz Galeria Łomża również przyciągnęły wielu użytkowników, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu ekologicznymi formami transportu.

W sumie, z systemu wypożyczeń skorzystało 4703 mieszkańców, co jest imponującym wynikiem. Szczególnie wyróżniał się dzień 4 maja, kiedy to z rowerów skorzystało aż 229 osób, co wskazuje na rosnącą popularność aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Finanse systemu i koszty wypożyczeń

System rowerowy był nie tylko praktycznym środkiem transportu, ale również przyniósł znaczne wpływy finansowe. Łączna kwota płatnych wypożyczeń wyniosła 47 805 zł. Warto zauważyć, że korzystanie z rowerów tradycyjnych do 15 minut było bezpłatne, co mogło zachęcać do krótkich przejażdżek. Z kolei za korzystanie z rowerów elektrycznych wprowadzono niewielkie opłaty, co również przyczyniło się do ich popularności.

Średni czas wypożyczenia roweru elektrycznego wynosił 45 minut, co sugeruje, że użytkownicy mieli okazję do dłuższych wycieczek. Również rowery smartbike cieszyły się dużym zainteresowaniem, co może świadczyć o potrzebie mieszkańców na szybszy i bardziej elastyczny transport.

Plany na przyszłość i rozwój infrastruktury rowerowej

Łomżyńska Komunikacja Rowerowa jest częścią projektu “Zrównoważona mobilność miejska w Łomży”, który ma na celu zwiększenie dostępności i atrakcyjności transportu rowerowego w mieście. System, zarządzany przez firmę NEXTBIKE, planuje dalszy rozwój, co może wiązać się z poszerzeniem sieci stacji oraz zwiększeniem liczby dostępnych rowerów.

Technologia 4G, która umożliwia pozostawienie rowerów w wirtualnych strefach, przyczyniła się do większej elastyczności użytkowania. Możliwość zwrotu roweru poza wyznaczonymi miejscami, choć dodatkowo płatna, może być atrakcyjną opcją dla wielu mieszkańców.

Warto mieć nadzieję, że w przyszłym roku Łomżyńska Komunikacja Rowerowa będzie kontynuować swój rozwój, oferując mieszkańcom jeszcze lepsze warunki do aktywnego spędzania czasu i korzystania z ekologicznych środków transportu.

Wg inf z: Urząd Miejski w Łomży

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLicealiada. Wojewódzkie półfinały w pływaniu za nami
Następny artykułCoraz bliżej otwarcia ul. Przytorowej. Ostatnie warstwy asfaltu już w tym tygodniu