W czwartek przed GP Meksyku, McLaren złożył wniosek o ponowne rozpatrzenie kary nałożonej na Lando Norrisa podczas wyścigu w Stanach Zjednoczonych twierdząc, że znaleźli nowe i znaczące dowody w sprawie, które nie były dostępne podczas wydawania werdyktu sędziowskiego.
Petycja McLarena w sprawie rewizji kary pięciu sekund nałożonej na Lando Norrisa została jednak odrzucona i FIA podtrzymała swoją opinię, że Norris wyprzedził Maxa Verstappena poza torem w 12. zakręcie na 52. okrążeniu.
Stella i McLaren uważają, że Norris wykonał manewr podczas dojazdu do zakrętu 12, a Max Verstappen zepchnął Norrisa z drogi.
Po decyzji FIA, Stella uważa, że nadszedł czas, aby zrobić porządek w regulacjach.
– Już zauważyliśmy, że wytyczne dotyczące tych manewrów wymagają poprawy – powiedział Stella.
– Zasugerowaliśmy, że interpretacja manewru Lando i Maxa była wyjątkowo niekorzystna dla Lando, lecz jako zespół pozostawiamy to kierownictwu FIA. Zawsze współpracowaliśmy z FIA i jesteśmy gotowi to kontynuować.
– Kierowcy również mieli szansę wyrazić swoją opinię i wszyscy zgadzają się, że jest sporo pracy do wykonania.
– Myślę, że jest już na tyle dużo materiałów i informacji, że nadszedł czas, aby przetworzyć to wszystko i zrobić coś w interesie sportu.
Zaraz po wyścigu Stella powiedział, że zespół zaakceptuje decyzję sędziów, ale po ponownym przeanalizowaniu manewru, McLaren uznał, że jednak złoży wniosek o ponowne rozpatrzenie werdyktu sędziowskiego.
– Jeśli chodzi o moje wypowiedzi bezpośrednio po wyścigu i naszą decyzję, że nie będziemy się odwoływać, to opierały się one na tym, co wtedy wiedziałem – przypomniał Stella.
– Jednak po przeczytaniu decyzji stało się jasne, że możemy się odwołać jeśli przedstawimy nowy, istotny i znaczący element w sprawie. Stwierdziliśmy zatem, że pierwszy werdykt sędziów, w którym uważali Norrisa jako atakującego, był błędny.
Sędziowie FIA odrzucili jednak petycję dotyczącą rewizji, stwierdzając, że sam domniemany błąd nie może zostać zaakceptowany jako element wykazujący ten błąd.
– Nie zgadzamy się z interpretacją, że dokument FIA, który uświadamia zawodnikowi obiektywny, wymierny i możliwy do udowodnienia błąd w decyzji podjętej przez sędziów, nie może być dopuszczalnym „elementem”, który spełnia wszystkie cztery kryteria określone przez kodeks.
– Chcielibyśmy podziękować FIA i sędziom za rozpatrzenie tej sprawy w odpowiednim czasie.
– Będziemy nadal ściśle współpracować z FIA, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób zespoły mogą konstruktywnie kwestionować decyzje, które prowadzą do nieprawidłowej klasyfikacji końcowej wyścigu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS