Małe hybrydowe SUV-y – oto popularne modele
Mariaż silnika spalinowego z jednostką elektrycznego staje się nowym standardem. Hybryda przeszła drogę od eko-ciekawostki stosowanej w opływowych modelach takich jak Toyota Prius czy Honda Insight, aż po domyślne rozwiązanie, które trafiło pod strzechy, a mówiąc dokładniej – do niemal każdego rynkowego segmentu. Po kompaktowe SUV-y z napędem hybrydowym ustawiają się dziś kolejki, a w tej klasie stale przybywa nowych modeli. Najświeższą propozycją, która stoi w rozkroku między klasą B-SUV a C-SUV jest Renault Symbioz.
Francuski model dostępny póki co wyłącznie w wersji hybrydowej ostrzy sobie zęby na graczy takich jak Toyota Corolla Cross, Kia Niro czy Peugeot 2008. Renault przekonuje pojemnym bagażnikiem, praktycznym wnętrzem i obiecuje napęd oszczędny zupełnie jak u azjatyckich rywali. Jak wypada w bezpośrednim porównaniu, ile kosztuje i czym różni się od konkurentów?
Renault, Toyota, Kia czy Peugeot?
Renault Symbioz to model, który powstał na bazie mniejszego Captura. Francuzi stworzyli crossovera, którego wymiary (długość 4413 mm, wysokość 1575 mm i szerokość 1797 mm) wskazują, że ma on rywalizować przede wszystkim z Toyotą Corollą Cross (4460 mm, 1620 mm, 1825 mm). Oba auta są hybrydowe, choć inżynierowie Renault podeszli do elektryfikacji zupełnie inaczej. Układ, którego sercem jest spalinowy, wolnossący silnik 1.6 o mocy 90 KM jest oszczędny i pod względem średniego zużycia paliwa może śmiało konkurować z Toyotą.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS