A A+ A++

rozwiń

Toyota Aygo X sprzedaje się świetnie. Japończycy zarabiają w klasie aut spisanej na straty

Toyota Aygo X pokazuje, że przemiana z miejskiego hatchbacka wielkości wózka sklepowego w namiastkę SUV-a ma sens. W Polsce ten najmniejszy i najtańszy model japońskiej marki od debiutu w 2022 roku jest liderem segmentu A (to też jeden z najtańszych samochodów na rynku). Pozostali zazdroszczą pomysłu na sukces w klasie, którą spisali już na straty. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji…

Po trzech kwartałach w Europie sprzedało się niemal 75 tys. sztuk Aygo X. Najmniejsza Toyota w Polsce z niemal 44-procentowym udziałem dominuje w segmencie A. Od stycznia do końca września zarejestrowano nad Wisłą 3010 egzemplarzy tego modelu. Teraz Japończycy wprowadzają nową odsłonę swojego hitu i mocno tną ceny. Na co mogą liczyć polscy kierowcy?

Toyota Aygo X czy Toyota Yaris? Prawie 24 cm to bezpieczna różnica

Karoseria najmniejszej Toyoty stanęła na platformie TNGA GA-B pożyczonej z modeli Yaris i Yaris Cross. Inżynierowie skrócili jednak tylną część konstrukcji. W liczbach ten techniczny awans wygląda tak: Aygo X ma 3,7 m długości, czyli jest o 23,5 cm dłuższe od poprzednika. Rozstaw osi to 2430 mm – o 90 mm więcej wobec starego Aygo. Wszerz przybyło 12,5 cm do 1,74 m. Wcześniej takie gabaryty zapewniłby Aygo X miejsce w między … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolacy zdecydowali. Oto najlepsza pierwsza dama. Miażdżąca przewaga
Następny artykuł“Klasyka zawsze się obroni” zapewnia Paul Boissonnet z TAG Heuer i zabiera nas w świat awangardowych zegarków do nowego salonu w Warszawie