Polski kierowca, wraz z Louisem Deletrazem i Jonnym Edgarem sięgnęli po mistrzostwo European Le Mans Series w sezonie 2024. Dla Kubicy jest to drugi tytuł ELMS w karierze, natomiast dla Deletraza trzeci.
#83 AF Corse przystąpi do 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie bez większej presji, albowiem mają trzykrotnie mniej punktów niż liderzy klasy Hypercar, a #12 Hertz Team Jota zdobyła na Fuji Puchar Świata FIA dla Zespołów Hypercar.
Przed rokiem Kubica świętował na torze Bahrain International Circuit mistrzostwo Długodystansowych Mistrzostw Świata w kategorii LMP2. Tym razem ostatnia rudna WEC nie dostarczy tyle samo emocji, ponieważ losy tytułów są już przesądzone. Oprócz Joty, pierwszego miejsca nie straci również Manthey PureRxcing w składzie: Klaus Bachler, Alex Malykhin i Joel Sturm, mistrzowie klasy LMGT3.
Kevin Estre, Andre Lotterer i Laurens Vanthoor mają 35 punktów przewagi nad Miguelem Moliną, Nicklasem Nielsenem i Antonio Fuoco z Ferrari numer 50 oraz 37 nad Kamuim Kobayashim i Nyckiem de Vriesem z #7 Toyoty Gazoo Racing.
Ponieważ 8 Hours of Bahrain jest bonusowo punktowanym wyścigiem, zwycięzca otrzymuje nie 25, lecz 38 oczek, a łączna pula wynosi 39. Teoretycznie daje to Ferrari i Toyocie matematyczne szanse na mistrzostwo, jednak biorąc pod uwagę, że wygrali w tym sezonie tylko po jednym wyścigu, a najgorsza pozycja Porsche to szóste miejsce, są one bliskie zera.
Dla #83 AF Corse oznacza to, że mogą walczyć o awans z dziewiątej na czwartą lokatę. Zespołowi Kubicy brakuje jednak powtarzalności. W ostatnich czterech wyścigach tylko raz udało im się uplasować w punktowanej dziesiątce. Odnieśli wówczas zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu Lone Star Le Mans na Circuit of the Americas.
W klasyfikacji zespołów prywatnych zajmują drugie miejsce z przewagą sześciu punktów nad #99 Protonem Competition i siedmiu nad #38 Hertz Team Jota. Zwycięzca ostatniego wyścigu zakończy sezon na drugiej pozycji. Jeśli jednak wygrana trafi w ręce liderów, #83 AF Corse wystarczy najniższy stopień podium, aby utrzymać miejsce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS