Tabor katowickiego PKM-u zostanie wzmocniony. W przetargu na 30 autobusów elektrycznych wygrał dostawca pojazdów chińskiej marki Yutong, która od kilku lat coraz odważniej wchodzi na polski rynek.
Są wyniki ogłoszonego w sierpniu przetargu na dostawę 30 elektrycznych autobusów. PKM Katowice szukał dostawcy długich, przegubowych pojazdów. Swoje oferty złożyły 3 firmy – Solaris, Karsan i Busnex. Wszystkie kwotowo zmieściły się w budżecie, który PKM ustalił w wysokości 132,8 mln zł brutto. Jednak dwie pierwsze były droższe od oferty złożonej przez firmę Busnex, przedstawiciela chińskiej marki Yutong.
Jej autobusy zadebiutowały w Polsce w Polkowicach. Największym miastem, w którym kursują autobusy chińskiej marki to Białystok. Miasto kupiło 20 autobusów Yutong. Prawie tyle samo, bo 18 sztuk, będzie miała Warszawa. Do stolicy model U12 powinien dotrzeć jeszcze w tym roku. To krótsza wersja autobusu, które mają trafić do Katowic.
18-metrowy model U18 był miał swoją polską premierę pod koniec zeszłego roku w Warszawie. Jednak to w Katowicach zaliczy swój debiut. 30 autobusów dla PKM-u to będzie tym samym największe jak dotąd zamówienie realizowane przez Yutong w Polsce. Autobus przegubowy Yutong U18 wyposażono w bezkobaltowe baterie o pojemności ponad 560 kWh. Jak podaje producent, na pełnym ładowaniu jest w stanie przejechać nawet 540 kilometrów. Pojazd ma 4 pary drzwi i może zabrać na pokład nawet 120 pasażerów. Jest wyposażony m.in. w automatyczną klimatyzację, elektryczne ogrzewanie oraz ładowarki USB.
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie PKM podpisze umowę z Busnex Poland sp. z o.o. Od tego momentu na realizację całego zamówienia firma będzie miała 600 dni. Połowa, czyli 15 autobusów, powinny dotrzeć do katowickiego przedsiębiorstwa w ciągu 10 miesięcy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS