rozwiń ›
Lexus RX 500h – test
Stereotypowi klienci na Lexusa RX? To oczywiste – reżyser-weteran kina, ogólnokrajowej sławy chirurg czy doświadczony sędzia, który orzekał w najgłośniejszych sprawach. Flagowy SUV Lexusa od zawsze przyciągał kierowców, którzy cenią sobie wygodę, prestiż i możliwość podróżowania w ciszy. Z drugiej strony – od zawsze kojarzony był też ze statecznością, miękkim i nieco rozbujanym zawieszeniem i bardzo umiarkowaną “rasowością”. Klienci, którzy na pierwszym miejscu stawiali moc i chcieli postawić w garażu auto z pazurem, musieli kierować się do salonów innych marek.
Lexus RX 500h to topowy i najmocniejszy wariant największego SUV-a. To pierwszy w historii RX, w którym dbałość o osiągi widać już na pierwszy rzut oka. Objawia się ona nie tylko w zastosowaniu mocniejszej hybrydy. Zmian względem słabszych odmian jest mnóstwo.
Lexus RX – wymiary
Zaprezentowany w 2022 roku RX piątej generacji prezentuje się bardzo zgrabnie. Mierzące 4890 mm nadwozie jest masywne, szerokie i stosunkowo niskie. W porównaniu do kluczowych rywali, flagowy SUV japońskiej marki wygląda naprawdę dynamicznie. Rozstaw osi 2850 jest o kilka centymetrów mniejszy niż u konkurentów, a szerokość 1920 mm odpowiada mniej więcej klasowej średniej. Pod pokaźnych rozmiarów karoserią kryje się wnętrze, które nie zapewnia może przestrzeni znanej z limuzyn, ale bez trudu pomieści czwórkę dorosłych, wysokich pasażerów. Podobnie jak Lexus LS nie jest najbardziej przestronnym sedanem klasy F, tak Lexus RX jest nieco ciaśniejszy niż Audi Q7 czy Mercedes GLE. Taki urok japońskich aut.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS