A A+ A++

Liczba wyświetleń: 180

Firma TTC z Toronto w Kanadzie proponuje wprowadzenie sezonowego zakazu używania rowerów i hulajnóg elektrycznych w transporcie publicznym ze względu na obawy o możliwość powstawania trudnych do ugaszenia pożarów. Kurierzy rowerowi twierdzą, że posunięcie to uderzy w nich zwłaszcza w okresie największego ruchu w czasie świąt.

W raporcie, który zostanie przesłany zarządowi TTC w przyszły wtorek, pracownicy agencji transportu publicznego rekomendują wprowadzenie ogólnosystemowego zakazu używania pojazdów zasilanych bateriami litowo-jonowymi od 15 listopada do 15 kwietnia każdego roku. „Wahania temperatur mogą powodować kondensację i galwanizację litu, zwiększając prawdopodobieństwo zwarć i pożarów” – czytamy w raporcie. „Trudności w weryfikacji integralności akumulatora i narażenie na warunki drogowe, takie jak sól lub środki odladzające w zimie, dodatkowo zwiększają te zagrożenia”. W raporcie wskazano również, że istnieją dodatkowe obawy dotyczące bezpieczeństwa ze względu na brak regulacji dotyczących tych urządzeń, a także z powodu zwiększonego ryzyka pożaru, jakie stwarzają niecertyfikowane lub niewłaściwie używane baterie litowe.

Proponowany zakaz TTC pojawia się po kilku głośnych pożarach wywołanych przez rowery elektryczne. W październiku ubiegłego roku dwie osoby trafiły do ​​szpitala po tym, jak rower elektryczny zapalił się w wieżowcu mieszkalnym w Yorkville. W Sylwestra rower elektryczny wywołał groźny pożar w wagonie metra Sheppard-Yonge TTC. W poniedziałek kobieta została ranna po tym, jak wybuchł pożar kilku rowerów elektrycznych w podziemnym garażu parkingowym w Forest Hill. Według straży pożarnej miasta Toronto, liczba pożarów spowodowanych przez akumulatory litowo-jonowe stosowane w rowerach elektrycznych wzrosła w latach 2022–2023 niemal dwukrotnie – z 29 do 55.

W kwietniu Metrolinx zaczął zakazywać przewozu niektórych rowerów elektrycznych pociągami GO.

Podczas gdy hulajnogi elektryczne są nielegalne w Toronto, rowery elektryczne już nie. Jednak TTC nie zezwala na rowery elektryczne na swoich stojakach na rowery w autobusach ze względu na ich wagę, a także niepasujący do nich większy rozmiar.

TTC planuje „upoważnić” pracowników pierwszej linii do interwencji i edukowania pasażerów na temat zakazu, jeśli zostanie on przyjęty, przy czym ostrzeżenia i grzywny będą stosowane w ostateczności. Jeśli zakaz zostanie przyjęty, nie będzie obejmował wózków inwalidzkich z napędem elektrycznym ani innych urządzeń wspomagających poruszanie się, z których część wykorzystuje baterie litowo-jonowe.

Brice Sopher, wiceprezes Gig Workers United, powiedział, że propozycja uderzy w pracowników tymczasowych w „sezonie wysokich zysków”. Zauważył, że aplikacje do dostaw również obniżyły wynagrodzenia i „błędnie klasyfikują pracowników tymczasowych jako niezależnych kontrahentów”, co oznacza, że ​​odpowiadają oni za wszystkie narzędzia, których potrzebują do pracy. „Czasami ludzie po prostu nie są poinformowani, jaki akumulator najlepiej kupić” — powiedział Sopher. Innym razem „ze względu na niskie wynagrodzenie pracownicy, muszą podejmować trudną decyzję między zakupem bezpiecznego akumulatora a możliwością zakupu jedzenia”.

Propozycja TTC wpłynie również na dostawców jedzenia z restauracji, którzy korzystają z transportu publicznego w celu dotarcia z domu do miasta i z powrotem. Jot Singh jest dostawcą Uber Eats i Door Dash, który regularnie dojeżdża do centrum Toronto, ponieważ może tam zarobić więcej pieniędzy w gęściej zaludnionym centrum, niż na przedmieściach.

Chociaż raport TTC przyznaje, że osoby korzystające z tych urządzeń w celach zawodowych mogą być narażone na ryzyko, i zaleca alternatywne rozwiązania, takie jak system wypożyczania rowerów lub korzystanie z szafek na rowery. Sopher stwierdza, że ​​są to „niemożliwe” opcje.

Na pytanie, czy gdyby TTC podjęło taką decyzję, zakazaliby korzystania z rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych w komunikacji miejskiej, York Region Transit odpowiedziało, że na razie nie rozważa wprowadzenia zakazu, a zarząd komunikacji miejskiej w Mississaudze stwierdził, że będzie „monitorować” sytuację.

Opracowanie: Andrzej Kumor
Na podstawie: „Toronto Star”
Źródło: Goniec.net

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć “Wolne Media” finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji “Wolnych Mediów”. Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpektakularne zwycięstwo Gromu
Następny artykułSadzenie drzew na Kościuszki i Zwierzynieckiej. Jedna ulica, jeden gatunek