-
Toyota świętuje sukces. Hybrydy rządzą na rynku, reszta przespała szansę
-
Toyota Yaris Cross hitem. Jak wygląda SUV w nowej odsłonie?
-
Toyota Yaris Cross Hybrid – jakie osiągi i zużycie paliwa?
-
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid spala 2,73 l na 100 km
-
Lepsze wycieszenie wnętrza, grubsze szyby, więcej warstw tłumiących
rozwiń ›
Toyota świętuje sukces. Hybrydy rządzą na rynku, reszta przespała szansę
Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji i zyskała status legendy. O swoją pozycję musiała jednak walczyć łokciami. Jako prototyp pojawiła się w 1996 roku. Do sprzedaży trafiła 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu. Prius początkowo był sedanem. Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli wówczas, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to każde inne swobodnie przyjmie nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Japończycy uporczywie trwali przy swoim. Konsekwencja i pracowitość przyniosły owoce. Dziś hybrydy stanowią niemal 80 proc. sprzedaży Toyoty w Europie. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji…
Po trzech kwartałach 2024 roku koncern Toyota wprowadził na drogi Starego Kontynentu ponad 912 tys. samochodów, to o 6 proc. więcej niż przed rokiem. W tym ¾ stanowią zelektryfikowane modele marki Toyota i Lexus. Przy czym w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie auta stanowią już 78 proc. sprzedaży obu marek.
Toyota Yaris Cross hitem. Jak wygląda SUV w nowej odsłonie?
Toyota jako marka przez dziewięć miesięcy br. sprzedała w Europie 849 tys. aut. Najpopularniejszym modelem jest Yaris Cross (156 tys. sztuk). W Polsce to najczęściej wybierany SUV segmentu B – trzyma w garści 22 proc. rynku. Ze sprzedażą na poziomie 10,5 tys. sztuk w 2024 roku to także trzeci najczęściej wybierany nowy samochód i jeden z kluczowych modeli japońskiego producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd niedawno doczekał się modernizacji.
Toyota Yaris Cross Hybrid 130
/
Toyota
Absolutną nowością jest hybryda 1.5 o mocy 130 KM. Dodatkowe 14 KM to efekt modyfikacji jednostki sterującej mocą i mocniejszej sekcji elektrycznej. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Zastrzyk wzmacniający przełożył się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co znacznie ułatwia wyprzedzanie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS