A A+ A++

Kulawa strategia

Rada Ministrów przyjęła 15 października uchwałę w sprawie przyjęcia strategii „Odzyskać kontrolę. Zapewnić bezpieczeństwo. Kompleksowa i odpowiedzialna strategia migracyjna Polski na lata 2025-2030”, przedłożoną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. – To dokument o dużej ogólności (normalna cecha strategii); jest tak sformułowana, że każdy wyczyta z niej to co chce. Ale w sprawie dostępu do rynku pracy przekaz jest jasny: w zawodach deficytowych mamy spodziewać się ułatwień w dostępie cudzoziemców do rynku pracy – zaznacza wiceprezes Europejskiego Instytutu Mobilności Pracy Marek Benio. 

W Polsce pracuje 160 tys. kierowców z zagranicznym paszportem, najwięcej pochodzi z Ukrainy. – Napływ pracowników z Ukrainy dawno się już zakończył, a z Białorusi, Mołdawii, Gruzji, Armenii mamy niewielki napływ cudzoziemców. Uważam zatem, że rząd powinien rozważyć rozszerzenie listy państw obywateli, których będą mogli również skorzystać z tej uproszczonej procedury – wskazuje Arkaniuk. 

Czytaj więcej

Jak branża TSL ma raportować ESG?

Firmy mają problem z pozyskaniem pracowników z tzw. „pechowej” 12-ki krajów: Indii, Filipin, Bangladeszu, Kenii, Nepalu, Nigerii, Tanzanii, Turkmenistanu, Pakistanu, Rwandy, Uzbekistanu i Zimbabwe. – Po „aferze wizowej” mamy całkowicie zablokowane „ściągnięcie” kandydatów z tych krajów, na 100 aplikujących o wizę pracowniczą wizę uzyskuje 1-2 osoby. Pokładam wielką nadzieję na poprawę sytuacji w kwestii uzyskania wiz dzięki procesowi automatyzacji przedstawionemu w dokumencie rządowym – zaznacza przedstawiciel Contrain. 

Wskazuje, że założenia polityki migracyjnej Polski powinny poza bezpieczeństwem uwzględniać również potrzeby biznesu, w tym braków kadrowych w logistyce i transporcie. – Walka z nieuczciwymi firmami składającymi wnioski o legalizację pracy cudzoziemców nie powinna szkodzić legalnym i transparentnym biznesom – uważa Arkaniuk. 

Przewoźnicy zawiedzeni

Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek przekonuje, że jeśli przewozy drogowe nie znajdą się w wykazie branż uprzywilejowanych, ta gałąź przemysłu ucierpi. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWsparcie finansowe dla klubów i stowarzyszeń sportowych
Następny artykułWykaz nieruchomości miejskich przeznaczonych do oddania w najem, dzierżawę lub użyczenie