A A+ A++

Powiat Gorlicki rozpoczął realizację projektu pn. „Mój zawód – moja przyszłość – rozwój Centrów Kompetencji Zawodowych  w Powiecie Gorlickim – III edycja” . Zadanie współfinansowane jest środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie  6.11 Wsparcie kształcenia zawodowego, typ projektu A. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego. Przedsięwzięcie jest jedną z ośmiu operacji o znaczeniu strategicznym dla Małopolski.

Czas trwania projektu: 01.09.2024 r. – 31.10.2027 r.

Wartość projektu: 4 800 076,42 zł (w tym dofinansowania z UE: 4 080 064,51 PLN; BP: 240 003, 79 PLN;  wkład własny Powiatu Gorlickiego: 480 008, 12 PLN)

Realizator projektu: Centrum Kształcenia Zawodowego w Gorlicach, ul. 11 Listopada 43

Grupa docelowa: projekt skierowanych jest do uczniów szkół zawodowych prowadzonych przez Powiat Gorlicki oraz nauczycieli zawodu w nich uczących

Cel projektu:
Rozwijanie działalności Centrów Kompetencji Zawodowych, powstałych w ramach dwóch kolejnych edycji projektów, wspófinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020, ukierunkowanych na rozwój kształcenia zawodowego uczniów, realizowanych przez Powiat Gorlicki w latach 2016 – 2023

Główne zadania realizowane w ramach projektu:
1. Realizacja kursów i szkoleń dla uczniów, prowadzących do uzyskania kwalifikacji, uprawnień oraz kompetencji (również w zakresie tzw. zielonej gospodarki). Planuje się organizację kursów: prawa jazdy, spawania metodą MAG i TIG, programowania i obsługi obrabiarek CNC, operatora koparko – ładowarki, ECDL CAD, grafiki 3D, modelowania i drukowania 3D, tworzenia dachów zielonych, kosztorysowania z uwzględnieniem rozwiązań ekologicznych w budownictwie, programowania w języku Java i C#, barmańskiego, kuchni molekularnej, kuchni świata, sommelierskiego, księgowości, wizażu, stylizacji paznokci oraz wiele innych.  

2. Realizacja zajęć ukierunkowanych na problematykę dobrostanu psychicznego uczniów (w tym w szczególności zagadnień związanych z przeciwdziałaniem przemocy i dyskryminacji).

3. Wzmocnienie współpracy z przedsiębiorcami, poprzez realizację staży uczniowskich, szkoleń branżowych dla nauczycieli w przedsiębiorstwach, działalności Rady Programowej integrującej środowisko lokalnych przedsiębiorców, przedstawicieli oświaty i instytucji rynku pracy, spotkaniach z przedsiębiorcami organizowanych w szkołach oraz włączaniu pracodawców w tworzenie programów nauczania w zawodach.

4. Doradztwo zawodowe w formie wizyt zawodoznawczych uczniów w przedsiębiorstwach z branży motoryzacyjnej, gastronomicznej, hotelarskiej, informatycznej, ukierunkowanych na zapoznanie uczniów ze specyfika pracy w danym zawodzie oraz wyjazdów na targi branżowe.

5. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zawodu.

6. Wsparcie szkół i placówek kształcenia zawodowego poprzez zakup pomocy dydaktycznych umożliwiających prowadzenie kształcenia na wysokim poziomie technicznych i jakościowym, w warunkach zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy. Planuje się kompleksowy zakup  wyposażenia do pracowni komputerowych w ZS Nr 1 w Gorlicach, ZST w Gorlicach, ZSZ w Bobowej, ZSZ w Bieczu, a także doposażenie pracowni maszyn aparatów i urządzeń elektrycznych oraz pracowni samochodowej w CKZ w Gorlicach.

7. Współpraca z małopolskimi instytucjami popularyzującymi naukę typu FABLAB.

8. Poprawa dostępności szkół i placówek oświatowych poprzez: zakup planów tyflograficznych, oznaczeń sal dydaktycznych i pomieszczeń administracyjnych w języku Braille´a, a także pętli indukcyjnej.

Planowane efekty projektu:
Uczniowie zyskają nowych kompetencje zawodowe oraz umiejętności praktyczne, zgodne z oczekiwaniami pracodawców. Zwiększa zostanie świadomości w zakresie planowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego.   
Nauczyciele zyskają nowe umiejętności w zakresie kształcenia branżowego uczniów. Wzmocniona zostanie współpraca na linii szkoła – przedsiębiorca. Dzięki unowocześnieniu bazy dydaktycznej poprawie ulegnie jakość prowadzonego kształcenia zawodowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBezpieczny przejazd – akcja profilaktyczna policji i WKD
Następny artykułSzef klubu radnych PiS w Częstochowie wybudował dom za miastem. Co z jego mandatem?