McLaren W1 – moc 1275 KM, 0-100 km/h w czasie 2,6 sekundy
W McLarenie silnik elektryczny służy do czegoś jeszcze – do jazdy do tyłu. Ośmiobiegowa przekładnia automatyczna DCT nie ma biegu wstecznego, więc przy manewrach korzysta się z silnika na prąd. Pozwoliło to na zmniejszenie masy auta i ograniczenie wymiarów skrzyni biegów. Z kolei układ kierowniczy i hamulcowy to mechanizmy hydrauliczne. Jak prezentują się osiągi McLarena W1? Setka pojawia się na liczniku w 2,6 s od startu. Przypomnijmy, że to samochód tylnonapędowy, wymagający więcej w kwestii trakcji i… umiejętności kierowcy. 200 km/h auto mknie w 5,8 s od startu, a w 12,7 s od ruszenia W1 pędzi 300 km/h. Rezultaty w kwestii hamowania także są imponujące. Ze 100 km/h auto zatrzymuje się w niecałe 29 metrów.
McLaren W1
Ile waży nowy hipersamochód? Zaledwie 1400 kg, czyli mniej więcej tyle samo, co słabsze i wolniejsze P1. Uzyskano to nie tylko dzięki rezygnacji z biegu wstecznego, ale i za sprawą zastosowania węglowego monokoku „Aerocell”. Jest lekki i wyjątkowo wytrzymały. Pisząc o W1 nie można zapomnieć o aerodynamice – tylne skrzydło jest inspirowane wyścigowym F12 GTR, a aktywne elementy potrafią zmieniać kształty auta w zależności od sytuacji i trybu jazdy. Maksymalny docisk w trybie Race to aż 998 kg. McLaren W1 jest więc lekki, ale trudno nazwać go spartańskim. Kabina wyposażona w system audio, multimedia i schowki robi wrażenie wręcz luksusowej, biorąc pod uwagę charakter supersamochodu. Co ciekawe, fotele osadzone w monokoku są nieruchome, a kierowca dostosowuje pozycję, ruszając pedałami i kierownicą.
McLaren W1
McLaren W1 powstanie w liczbie 399 egzemplarzy
Dodajmy jeszcze tylko, że W1 ma niezwykle efektowne drzwi w s … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS