A A+ A++

Kierowca Inter Europolu Competition, po zaledwie jednym sezonie w mistrzostwach wytrzymałościowych, zadebiutuje za kierownicą hipersamochodu Peugeot 9X8. W testach weźmie udział także jego dawny rywal z Formuły 2, Theo Pourchaire.

Francuzi ścigali się wspólnie w F2 w latach 2021 – 2023. Najwyższą pozycją Novalaka w klasyfikacji generalnej była 14. lokata. Pourchaire najpierw sięgnął po tytuł wicemistrzowski, a następnie mistrzostwo serii. Ich kariery obrały jednak zwrot o 180 stopni.

Podczas gdy Theo nie utrzymał miejsca w IndyCar i ma duże problemy ze znalezieniem fotela na przyszły sezon, Clement dołączył do polskiego zespołu, a jego program startów miał obejmować Europejską Serię Le Mans oraz jeden wyścig WEC i IMSA. Chociaż ostatecznie przez chorobę nie wystartował w Daytonie, zajął 7. miejsce w ELMS i stanął na drugim stopniu podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Podium: LMP2: Race winner #22 United Autosports Oreca 07: Gibson: Oliver Jarvis, Bijoy Garg, Nolan Siegel, second place #34 Inter Europol Competition Oreca 07: Gibson: Jakub Smiechowski, Vladislav Lomko, Clement Novalak, third place #28 Idec Sport Oreca 07: Gibson: Paul Lafargue, Job Van Uitert, Reshad De Gerus

Autor zdjęcia: Alexander Trienitz

Posezonowe testy dla debiutantów Długodystansowych Mistrzostw Świata odbędą się po finałowej rundzie na Bahrain International Circuit. Ponieważ potrwają zaledwie jeden dzień, będą one bardzo intensywne.

– Dla zespołu Peugeot TotalEnergies nadchodzące testy debiutantów w Bahrajnie przynoszą nowe spojrzenie, mimo że przywrócenie samochodów do pełnej sprawności po wyścigu wymaga ogromnej pracy całego zespołu – powiedział Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot.

– Zawsze jest to bardzo motywujące i satysfakcjonujące, gdy widzimy, jak młodzi kierowcy przyjeżdżają z szeroko otwartymi oczami, odkrywając zespół, samochód itp. Wybraliśmy zawodników o dwóch różnych sylwetkach. Theo jest ukierunkowany na wyścigi single seaterów i ma już imponujące osiągnięcia, a także jest uznawany za jeden z największych talentów w tej kategorii.

– Clement ma większe doświadczenie w wyścigach długodystansowych, z wyróżniającymi się wynikami w ELMS oraz w szczególności 2. miejscem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z 2024 roku w klasie LMP2. Jego statystyki w tej dyscyplinie zrobiły na nas wrażenie. Myślę, że to interesujące połączenie.

– Będą prowadzeni przez Paula di Restę i Malthe Jakobsena, którzy również przeszli przez ten proces, zanim zostali mianowani na pełnoetatowych kierowców. Zawsze jest to dla nas bardzo ciekawe, otrzymywać techniczne opinie z nowej perspektywy.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie, Xi nie kazał się szykować do wojny już zaraz
Następny artykułWojska Korei Północnej na Ukrainie. Wiadomo coraz więcej