A A+ A++

Szczecin zamierza zmienić zasady płatnego parkowania. Projekty stosownych uchwał przeszły już etap konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta i przybrały docelowy kształt. Sporo się zmieni i na pewno będzie drożej.

Będzie Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Domagali się jej mieszkańcy

Zmiany w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania były przedmiotem konsultacji społecznych trwających do połowy października. W ich efekcie uczestnicy przesłali ponad 550 opinii, które z kolei zostały uwzględnione w projektach uchwał. Jedna ze zmian zakłada utworzenie w Szczecinie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, która znajdować się będzie na Starym Mieście, między ulicą Tkacką, a Mściwoja i Panieńską. Jak wskazano, o ustalenie śródmiejskiej SPP “od dawna zabiega Rada Osiedla Stare Miasto”. Radni argumentują potrzebę wprowadzenia ŚSPP tym, że “ze względu na atrakcyjność turystyczną (i gastronomiczną) problemy z parkowaniem są tam nie tylko w dni robocze, ale także w weekendy i popołudniami”.

W ŚSPP parkowanie będzie płatne przez siedem dni w tygodniu w godzinach 8:00-22:00. Stawka za pierwszą godzinę będzie wynosić 8 zł, za drugą 9,60 zł, za trzecią 11,40 zł, a za czwartą i każdą kolejną 8 zł. Mieszkańcy (osoby płacące podatki w Szczecinie) mogą wykupić roczny abonament kosztujący 440 zł lub półroczny za 220 zł. Tak jak w SPP kierowcy będą mogli skorzystać z 15-minutowego darmowego postoju pod warunkiem pobrania biletu w sposób fizyczny lub za pomocą aplikacji.

Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie będzie większa. Wyższe opłaty i kary

To jednak nie koniec zmian. Parkowanie w SPP ma być droższe. Planowo ma to wyglądać następująco:

  • podstrefa A za pierwszą godzinę: teraz 3,60 zł, ma być 4,40 zł
  • podstrefa B za pierwszą godzinę: teraz 2,80 zł, ma być 3,60 zł
  • abonament miesięczny w podstrefie A: teraz 240 zł, planowo zmiana na 300 zł
  • abonament miesięczny w podstrefie B: z obecnych 150 zł do 200 zł

Szczeciński urząd miasta wskazuje, że ostatni raz opłaty za parkowanie zmieniły się w marcu 2021 roku, a od tamtej pory “skumulowana inflacja w Polsce wyniosła ok. 35 proc.”. Wskazano również, że liczba pojazdów w Szczecinie to blisko 350 tys. Ponadto sama Strefa Płatnego Parkowania ma być rozszerzona o następujące obszary:

  • fragment ulicy Montwiłła w rejonie Teatru Polskiego
  • odcinek ulicy Ku Słońcu między Rondem Pileckiego a Bramą Główną CC.
  • ulica Zbożowa na Łasztowni.

Na liście miała znaleźć się również ulica Władysława IV na Łasztowni, ale ostatecznie w wyniku konsultacji wycofano się z tego planu. 

Roczna opłata zryczałtowana dla mieszkańca wynosić ma 440 zł, a półroczna 220 zł. Warto zaznaczyć, że kwoty te są również efektem konsultacji, ponieważ pierwotnie zakładano, że będą kosztować kolejno 500 zł i 250 zł. Zgodnie z projektem zmian wzrosną nie tylko opłaty za parkowanie, ale także kary za pozostawienie auta bez biletu. Opłata ma wzrosnąć dwukrotnie – z 200 zł do 400 zł. Chyba, że zapłacimy w ciągu siedmiu dni – wówczas będzie to 200 zł.

Zmiany w parkowaniu w SPP w Szczecinie. Pojawi się abonament zastępczy

Zmian jest jeszcze więcej. Dwa z sześciu Płatnych Parkingów Niestrzeżonych mają zostać zlikwidowane. Chodzi o PPN Orła Białego i PPN Szymanowskiego. Zamiast nich dostępny będzie nowy PPN Jasne Błon … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł2 kg metamfetaminy przechwycili legniccy policjanci
Następny artykułSprawca brutalnego rozboju aresztowany