A A+ A++

Za niecałe 2 mln firma Sweco ma przygotować koncepcję rozbudowy ul. Bunscha i budowy na jej przedłużeniu nowej ul. Humboldta. Ważnym elementem tej inwestycji ma być też nowa linia tramwajowa od pętli Czerwone Maki.

Planowana przez Zarząd Inwestycji Miejskich inwestycja ma objąć rozbudowę ul. Bunscha do dwóch jezdni po dwa pasy, z infrastrukturą pieszą i rowerową oraz budowę nowej ulicy Humboldta na jej przedłużeniu, aż do ul. Skotnickiej – która na fragmencie również zostanie rozbudowana.

Równolegle do drogi ma też powstać nowa linia tramwajowa, na przedłużeniu istniejącej trasy biegnącej przez Ruczaj. Jak tłumaczą urzędnicy ZIM, brane pod uwagę są dwie opcje. – Pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego – czytamy w komunikacie.

Drugie podejście

To było drugie podejście miasta do tego przetargu. W maju ZIM unieważnił poprzednie postępowanie, ponieważ najtańsza oferta, opiewająca na ok. 1,8 mln zł, została odrzucona, a kolejna, na poziomie prawie 2,2 mln zł, przekraczała założony budżet.

Firma Sweco, która wówczas była tą drugą, tym razem złożyła najtańszą ofertę, na kwotę prawie 2 mln zł. Dwie inne oferty przekroczyły pułap 2 mln zł, a najdroższa opiewała na ponad 3,5 mln zł.

Teraz projektanci dostaną niecałe dwa lata (22 miesiące) na przygotowanie wszystkich potrzebnych dokumentów. Najpierw musi opracować kilka wariantów koncepcji inwestycji, spośród których zostanie wybrany jeden, który przejdzie do dalszych prac. – W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek do decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne – zapowiada ZIM.

Którędy pojedzie tramwaj na Kliny?

W maju miasto rozstrzygnęło inny przetarg, który również ma znaczenie dla przyszłości połączeń tramwajowych w tej części miasta. Chodzi o studium wykonalności dla linii tramwajowej na Kliny. Projektanci mają opracować łącznie sześć wariantów rozwiązań, po czym wskazać ten, który jest najbardziej korzystny. Jedną z tych możliwości, choć krytykowaną za długość i nieatrakcyjny czas przejazdu, jest właśnie połączenie przez ul. Bunscha.

Niedawno ZIM podpisał natomiast umowę na budowę ul. 8 Pułku Ułanów. Pierwsze prace przygotowawcze w terenie już się rozpoczęły. Inwestycja, choć oczekiwana przez część mieszkańców, jest też mocno krytykowana – m.in. za to, że jej realizacja odwlecze lub wręcz uniemożliwi poprowadzenie tą drogą linii tramwajowej na Kliny, nawet gdyby we wspomnianych wyżej analizach okazało się to uzasadnionym rozwiązaniem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiał broń i nóż. Próbował wmieszać się w tłum kibiców
Następny artykułPolskie pociągi będą szybsze od niemieckich. Umożliwi to ta inwestycja