rozwiń ›
Lexus ustanowił nowy rekord. SUV-y i hybrydy zmieniają układ sił
Lexus RX 400h w 2005 roku rozpoczął rynkowy desant hybryd tej marki. Początkowo szału nie było, w segmencie premium rządziły wówczas mocne silniki Diesla. Japończycy nie dali jednak za wygraną, z generacji na generację usprawniali swoje rozwiązanie. W efekcie na przestrzeni 19 lat wprowadzili na drogi ok. 3 mln aut ze zelektryfikowanymi napędami. Dziś hybrydy stanowią główny napęd biznesu Lexusa w Europie. Liczby najlepiej oddają skalę sukcesu.
Po trzech kwartałach 2024 roku Lexus wprowadził na drogi Starego Kontynentu niemal 64 tys. samochodów. W tym 90 proc. stanowiły auta zelektryfikowane. Przy czym w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie auta stanowią już 100 proc. sprzedaży. Przez dziewięć miesięcy salony marki opuściło ok. 54,4 tys. aut z napędem hybrydowym, hybrydą plug-in oraz z napędem elektrycznym na baterie (22 proc. wzrostu rok do roku). Kierowcy najchętniej wybierają SUV-y i crossovery. Najpopularniejszym modelem w Europie i Polsce jest Lexus NX – w tym roku sprzedano 18,6 tys. sztuk tego modelu, w tym nad Wisłą 4080 egz. Skąd takie wzięcie?
Lexus NX 450h+ spala 4,2 l/100 km i 70 proc. czasu jeździ na prądzie
Lexus stawia na nowoczesny design i sportowe wrażenia z jazdy. Metamorfozę Lexusa rozpoczął właśnie NX drugiej generacji. Nowa stylistyka pociągnęła za sobą cyfryzację, a ta rozlała się na kolejne modele. Szybkie multimedia teraz są powszechnie stosowane w całej gamie producenta. Jednocześnie NX 450h+ jako pierwsza hybryda plug-in Lexusa dostał misję przekonania kierowców do technologii PHEV i odniósł sukces.
Lexus NX Overtrail
/
Lexus
/
Jayson Fong
Polska centrala japońskiej marki na bieżąco monitoruje dane dotyczące zużycia paliwa, wykorzystania trybu EV, czasu jazdy na prądzie czy średniej emisji spalin. Informacje przekazywane są anonimowo z aplik … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS