A A+ A++

Po interwencji mieszkańców w sprawie wraku zajmującego miejsce parkingowe przy ul. Zakładowej, portal Starachowice-NET poprosił Straż Miejską i rzecznika Urzędu Miejskiego o odniesienie się do zgłaszanego problemu. 

Przypomnijmy, że chodzi o usunięcie wraku z parkingu przy ul. Zakładowej, o co od kilku lat proszą mieszkańcy i doprosić się nie mogą.  

Poniżej odpowiedź magistratu:

Problem zalegających na ulicach i parkingach wraków pojazdów, dotyczy także naszego miasta. Zgodnie z przepisami, pojazdy pozostawione bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane, mogą zostać usunięte na wniosek organu gminy lub uprawnionego zarządcy drogi. 

W naszym mieście od początku systemowego uruchomienia kontroli terenów miasta, w wyniku podjętych działań przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej, doszło do usunięcia 112 pozostawionych wraków pojazdów, których właściciele, celem uniknięcia sporych kosztów związanych z holowaniem pojazdu, wykonali zalecenia Straży Miejskiej. 

Tego typu działania funkcjonariuszy mają zapewnić mieszkańcom bezpieczeństwo i chronić środowisko oraz poprawić estetykę miasta. W tym celu wszczynane są czynności zmierzające do ustalenia właściciela auta, a ten zostaje zobowiązany do usunięcia pojazdu na własny koszt.

Starachowicka Straż Miejska prowadzi akcję „Niebezpieczne wraki”, w wyniku której ze wskazanych miejsc usuwane są pozostawione pojazdy. 

Instrukcja usuwania pojazdów w trybie art. 50 a ustawy Prawo o ruchu drogowym określa zasady postępowania w razie ujawnienia na terenie miasta na drogach publicznych, w strefach zamieszkania, strefach ruchu oraz w zakresie koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób w innych miejscach i dotyczy pojazdów, których stan wskazuje na to, że nie są one używane oraz nie posiadają tablic rejestracyjnych. Szczegółowe informacje o pojazdach i ich lokalizacji gromadzone są na podstawie zgłoszeń mieszkańców i zgłoszeń strażników podczas służby patrolowej. Zgłoszenia te są rejestrowane, ewidencjonowane i przekazywane do dalszej realizacji przez rewirowych Straży Miejskiej. 

Również w tym przypadku sprawa jest prowadzona przez rewirowego, zajmującego się terenem osiedla Wzgórze. Właściciel tego pojazdu jest znany Straży Miejskiej. Przeciwko niemu były już kierowane sprawy do sądu rejonowego z zakresu wykroczeń porządkowych. Jest on właścicielem kilkunastu pojazdów porzuconych na terenie miasta.

Wracając do procedury, to po przyjęciu zgłoszenia o takim pojeździe dyżurny Straży Miejskiej kieruje patrol w wybrane miejsce w celu potwierdzenia zgłoszenia i podjęcia dalszych czynności służbowych. Po ujawnieniu pojazdu i zakwalifikowaniu go na podstawie art. 50 a do usunięcia patrol podejmuje działania zmierzające do skutecznego usunięcia pojazdu przez właściciela lub posiadacza. 

Dokonywane są oględziny stanu pojazdu, aby ustalić czy pojazd jest zamknięty i zabezpieczony przed dostępem do środka. Następnie ustalane są cechy identyfikacyjne pojazdu – numer tablic rejestracyjnych, numer identyfikacyjny nadwozia VIN. Sporządzana jest dokumentacja fotograficzna utrwalająca stopień zużycia pojazdu, jego ewentualne zniszczenia.

Patrol Straży Miejskiej podejmuje działania ustalające właściciela pojazdu – w bazie CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) oraz potwierdza je w bazie PESEL. Sprawdzana jest polisa ubezpieczenia OC pojazdu. 

Właścicielowi pojazdu wystawiane jest polecenie usunięcia pojazdu. Jeżeli w wyznaczonym terminie pojazd nie zostanie usunięty przez właściciela pojazdu funkcjonariusze sprawdzają czy korespondencja została odebrana. W dalszej procedurze wystawiane jest kolejne wezwanie.

Ze wszystkich interwencji sporządzana jest stosowna dokumentacja. W każdym przypadku porzuconego samochodu, działania muszą być prowadzone bardzo szczegółowo, a przebrnięcie całej procedury powoduje, iż postępowanie czasami wydłuża się w czasie. Efektem konsekwentnej pracy Rewirowych Straży Miejskiej jest usuwanie kolejnego uszkodzonego pojazdu. 

Obecnie na terenie miasta znajduje się kilkanaście takich pojazdów wobec których prowadzone są stosowne procedury. Straż Miejska jest zobowiązana działać zgodnie z ustalonymi procedurami, wynikającymi z przepisów ustawy. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLegnicki policjant uczył mieszkańców, jak uratować życie podczas Dnia Przywracania Czynności Serca
Następny artykułKlimatyczny film “szkockiego GTA” podbija TikToka. Zachwycił fanów!