Manuel Maldonado uzyskał najszybszy czas kwalifikacji na Algarve International Circuit i zapewnił Panis Racing start do ostatniego wyścigu w sezonie Europejskiej Serii Le Mans z pierwszej pozycji. Czas Louisa Deletraz, zespołowego partnera Kubicy, dał AO By TF siódme miejsce. Inter Europol Competition dopiero zamknął pierwszą dziesiątkę.
W kategorii LMP2 Pro/Am #77 Proton Competition wywalczył piąte pole position w tym sezonie. Nie udało im się tego osiągnąć tylko na Spa-Francorchamps. W klasie LMP3 najszybszy czas zmierzono #17 Cool Racing. Trzecia załoga Turbopiekarzy ruszy jutro z drugiego rzędu. Sarah Bovy zdominowała czasówkę LMGT3, zajmując pierwsze miejsce z prawie sekundą przewagi.
Kto sięgnie po mistrzostwo?
W walce o tytuł LMP2 pozostały już tylko cztery zespoły. #14 AO By TF w składzie: Robert Kubica, Louis Deletraz i Jonny Edgar prowadzą z przewagą ośmiu punktów nad Sebastianem Alvarezem, Tomem Dillmannem i Vladislavem Lomko z załogi #43 Inter Europolu Competition. Do gry wrócił trzeci #65 Panis Racing, a czwarty #28 IDEC Sport ma jedynie matematyczne szanse.
Różnice w klasie LMP2 Pro/Am są jeszcze mniejsze, a pierwszą trójkę dzieli zaledwie osiem oczek. O pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołów powalczą #83 AF Corse, #29 Richard Mille by TDS, #20 Algarve Pro Racing i #77 Proton Competition. Spośród ośmiu zespołów w stawce, czety rozstrzygną między sobą losy tytułu.
Po pięciu rundach czołówka kategorii LMP3 idzie dosłownie koło w koło. #11 EuroInternational ma zaledwie jeden punkt przewagi nad zespołem z polską licencją, #8 Team Virage i dwa nad #15 RLR MSport. Wyniki wyścigu przesądzą o klasyfikacji końcowej, a każda pozycja będzie na wagę złota.
Prawdziwa walka będzie jednak miała miejsce w klasie LMGT3, w której tylko dwa zespoły tracą do liderów ponad 25 punktów. Spośród dziewięciu kandydatów do tytułu mistrzowskiego trudno nawet o wyłonienie faworytów do finiszu na podium.
4 Hours of Portimao rozpocznie się jutro o 15:30 czasu polskiego.
wyniki:
1 |
Cool Racing |
17 |
M. Cristovão M. Espirito |
Ligier JS P320 | 6 | 171.806 | ||
2 |
DKR ENGINEERING |
4 | A. Mattschull
W. Brichacek G. de |
Duqueine M30-D08 | 7 |
+0.606 1’38.104 |
0.606 | 170.745 |
3 |
WTM BY RINALDI RACING |
12 |
T. Kratz L. Weiss O. Tunjo |
Duqueine M30-D08 | 8 |
+0.697 1’38.195 |
0.091 | 170.587 |
4 |
Inter Europol Competition |
88 |
A. Bukhantsov K. Askey P. Perino |
Ligier JS P320 | 8 |
+0.827 1’38.325 |
0.130 | 170.361 |
5 |
Ultimate Team |
35 | F. Heriau J. Lahaye M. Lahaye | Ligier JS P320 | 8 |
+0.942 1’38.440 |
0.115 | 170.162 |
6 |
RLR Msport |
15 |
M. Jensen N. Adcock G. Julien |
Ligier JS P320 | 9 |
+0.974 1’38.472 |
0.032 | 170.107 |
7 |
RLR Msport |
5 | J. Dayson
D. Ali B. Voisin |
Ligier JS P320 | 9 |
+1.159 1’38.657 |
0.185 | 169.788 |
8 |
RACING SPIRIT OF LEMAN |
31 |
J. Wolff J. Foubert A. Doquin |
Ligier JS P320 | 8 |
+1.238 1’38.736 |
0.079 | 169.652 |
9 |
TEAM VIRAGE |
8 |
J. Gerbi B. Pinheiro G. Henrion |
Ligier JS P320 | 6 |
+1.491 1’38.989 |
0.253 | 169.218 |
10 |
Eurointernational |
11 | M. Bell
A. Ali |
Ligier JS P320 | 9 |
+1.851 1’39.349 |
0.360 | 168.605 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS