Czytaj więcej
Bez obiekcji co do NSA
Przy czym powodem negatywnej opinii nie jest zasadność takich czy owych wyliczeń, lecz fakt, że KRS jest organem niekonstytucyjnym, w którym zasiadają tzw. neosędziowie, tak samo jak w Sądzie Najwyższym, natomiast część składu TK stanowią sędziowie dublerzy, a co do legalności sprawowania funkcji prezesa Trybunału przez Julię Przyłębską wątpliwości mają nawet niektorzy sędziowie TK. Co ciekawe, komisja pozytywnie zarekomendowała budżet Naczelnego Sądu Administracyjnego, choć ten też nie jest wolny od tzw. neosędziów.
Jeśli zaś chodzi o negatywną ocenę budżetu Instytutu Pamięci Narodowej, to w dyskusji nie podano w ogóle żadnych powodów.
– Sejm jest zobligowany zapewnić finansowanie tym wszystkim instytucjom, o których mowa jest w obowiązujących przepisach prawa. Budżet ma zapewnić środki na finansowanie zadań, a także na uposażenia, które są niezbędne dla efektywnego wykonywania zadań ustawowo przewidzianych. Dopóki budżet proponowany przez Sejm zapewnia organom władzy publicznej efektywne wykonywanie czynności, dopóty jest akceptowalny – mówi prof. Jacek Zaleśny, konstytucjonalista z Uniwersytetu Warszawskiego. Zastrzega jednak, że Sejm zawsze ma możliwość dokonania racjonalizacji wydatków zaplanowanych przez poszczególne instytucje.
– Natomiast Sejm nie może zapisać środków niższych, niż to wynika z innych przepisów, takich jak prawo pracy, regulacje dotyczące uposażeń sędziów lub prokuratorów, bieżącej eksploatacji budynków itd. Jednak zawsze istnieje pewien margines pomiędzy wydatkami niezbędnymi i wynikającymi z przepisów prawa a wydatkami zaplanowanymi. Oczywiście w przypadku takich organów, jak np. Kancelaria Prezydenta, gdzie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS