Na koniec września 2024 roku w rejestrach znajdowały się 2962 samochody ciężarowe na LNG, o dmc pow. 3,5 tony, wynika z danych Polskiego Zawiązku Przemysłu Motoryzacyjnego. Na koniec 2021 roku takich pojazdów było 2308.
Ceny lekko w górę
W tym roku polscy klienci zarejestrowali 86 gazowych (CNG/LNG) pojazdów o dmc powyżej 3,5 tony, co stanowi 0,4 proc. rejestracji, wynika z danych PZPM. Jest to 10 razy mniej w porównaniu do 2021 roku, gdy ten segment przeżywał rozkwit.
W 2021 roku rejestracje samochodów ciężarowych LNG, o dmc pow. 3,5 tony sięgnęły 1346 szt., o 115 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten wynik sprawił, że gazowe ciężarówki stanowiły 4,1 proc. rynku.
Gwałtowny spadek rejestracji wynika z niestabilnych cen gazu. Drożał po napaści Rosji na Ukrainę od 1 sierpnia 2022 roku kilogram płynnego metanu kosztował aż 14 zł, dwa razy drożej od ON.
Czytaj więcej
W lutym 2024 roku cena LNG na amsterdamskiej giełdzie spadła do nieco ponad 20 euro za MWh, czyli poziomu z 2021 roku, ale znów powoli idzie w górę i MWh kosztuje ponad 40 euro. Amsterdamska giełda tłumaczy wzrost cen napadem Izraela na Liban.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS