A A+ A++

Od liczby stacji ładowania ważniejsza jest ich moc

W ocenie Unimotu rozwój infrastruktury paliw alternatywnych powinien być ściśle powiązany z postępami w zakresie elektryfikacji transportu osobowego i ciężarowego. „Kluczowe jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury stacji ładowania wzdłuż głównych szlaków transportowych. W najbliższym czasie zostanie zrealizowanych szereg projektów, zarówno komercyjnych, jak i wspieranych przez programy rządowe oraz unijne, co znacząco poprawi dostępność niezbędnej infrastruktury” – przekonuje biuro prasowe grupy Unimot. Jednocześnie zauważa, że tempo transformacji, zwłaszcza elektryfikacji transportu, wyraźnie spadło. To konsekwencja tego, że projekty infrastrukturalne, szczególnie te związane z paliwami alternatywnymi i stacjami ładowania, nawet jeśli są wspierane na wczesnym etapie, nie zawsze są ekonomicznie uzasadnione. Obecnie jest to jedna z największych barier dla dalszego rozwoju sektora.

Grupa Unimot posiada obecnie ładowarki do pojazdów elektrycznych na siedmiu stacjach Avia, z czego w czterech lokalizacjach są w fazie uruchamiania. Ponadto analizuje i rozważa możliwości rozwoju związane z różnymi rodzajami paliw alternatywnych. Zapowiada, że będzie dostosowywać posiadaną infrastrukturę do nowych technologii w miarę postępów zachodzących w tym obszarze i zmian na rynku.

Ambicją węgierskiej grupy MOL jest wsparcie rewolucji w e-mobilności i zbadanie możliwości wynikających z rozwoju paliw alternatywnych. „Chcemy sprzedawać kilometry zamiast litrów, rozwijając naszą ofertę paliw alternatywnych oraz kompleksowych usług z zakresu mobilności w długiej połowie dekady” – informuje MOL. Koncern zapowiada, że przede wszystkim będzie dostosowywał się do kierunków wskazanych przez wymagania klientów. Obecnie MOL posiada w Polsce 16 ładowarek.

Znacznie lepiej w tym obszarze radzi sobie Tauron. Jego sieć liczy już w Polsce 200 ogólnodostępnych stacji ładowania, co przekłada się na 442 punkty ładowania. Na tym nie koniec. „Planujemy rozbudować naszą infrastrukturę, ale nie chcemy koncentrować się wyłącznie na liczbie punktów ładowania, a na mocy dostępnej na stacji” – podaje zespół prasowy Tauronu.

W jego ocenie w dokumencie przygotowanym przez MKiŚ brakuje m.in. precyzyjnych informacji na temat tego, jakie paliwa alternatywne i w jakim stopniu mają przyczynić się do ograniczenia emisji pochodzących z sektora transportu drogowego. Nie została też wzięta pod uwagę kwestia zmian regulacji prawnych dotykających bezpośrednio obszaru elektromob … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Joker 2” okazał się spektakularną porażką – Filmoteka Joe Monstera
Następny artykułNajmocniejsze cytaty – Specjalna instrukcja dla księży na wypadek zatrzymania