Cena sprzedaży akcji w ofercie publicznej Grupy Żabka została ustalona na 21,5 zł, na maksymalnym poziomie przedziału cenowego – podała spółka w komunikacie. Oferta obejmuje sprzedaż 300 mln istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału).
Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł.
Dodatkowo oferta obejmuje do 45 mln akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł.
Ostateczna cena ofertowa jest jednakowa dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.
Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5 proc. ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4 proc. z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału).
“Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego. Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Największe IPO na GPW? Żabka i jej oferta mogą być w czołówce
Zbliża się debiut na GPW sieci sklepów Żabka. Jeśli potwierdzą się doniesienia o wycenie spółki liczonej w miliardach dolarów, to pierwsza oferta publiczna może być równie imponująca i od razu znaleźć się wśród największych w historii polskiej giełdy.
Od 1 do 9 października trwał book-building wśród inwestorów instytucjonalnych, a w dniach 2-9 października zapisy dla inwestorów detalicznych.
Zapisy od inwestorów instytucjonalnych odbędą się w dniach 10–14 października. Przydział akcji oferowanych nastąpi nie później niż 15 października.
Grupa Żabka planuje debiut na GPW 17 października (lub w zbliżonym terminie).
Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan SE pełnią role Globalnych Koordynatorów i Współzarządzających Księgą Popytu, natomiast Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Oddział – Biuro Maklerskie pełni role Agenta Oferującego i Współzarządzającego Księgą Popytu.
1 października Grupa Żabka rozpoczęła ofertę publiczną do 300 mln akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Według założeń do inwestorów indywidualnych miało trafić do 5 proc. sprzedawanych akcji. Cena maksymalna akcji w ofercie wynosiła 21,5 zł. Na potrzeby procesu budowania księgi popytu został ustalony przedział cenowy w wysokości 20-21,5 zł za jedną akcję oferowaną.
Akcje były oferowane przez akcjonariuszy sprzedających. Nie ma emisji nowych akcji.
Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10.500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit, czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM. (PAP Biznes)
pel/ osz/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS